مدیر کل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

مشارکت بیش از 560 هزار دانش آموز فارس در انتخابات شورای دانش آموزی

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از 560 هزار دانش آموز فارس همزمان با سراسر کشور در انتخابات شورای دانش آموزی شرکت کردند.

کد مطلب: ۵۴۵۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حمید رضا آذری در آیین استانی آغاز انتخابات شورای دانش آموزی فارس در آموزشگاه متوسطه دخترانه شهیدان پژمان ناحیه 2 شیرازگفت: در نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی مدارس فارس 561 هزار دانش آموز شرکت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: این انتخابات در 5800 مدرسه فارس برگزار می گردد که 247 هزار تن از آنها پسر و 287 هزار تن نیز دختر می باشد .

وی با بیان اینکه " دانش آموزان از پایه چهارم ابتدایی تا پیش دانشگاهی می توانند در این انتخابات شرکت کنند " افزود: در انتخابات سال جاری 9 هزار کاندیدا معرفی شده اند که 33 هزار تن از آنها برای مدت یک سال به عنوان نمایندگان شورای دانش آموزی مدارس فارس انتخاب خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم تاکید کرد: شورای دانش آموزی به عنوان یکی از ارکان شش گانه در آیین نامه اجرایی مدارس تعیین شده است و در سند تحول بنیادین نیز یکی از ساحت های شش گانه برای دستیابی به حیات طیبه، ساحت سیاسی- اجتماعی است که شورای دانش آموزی در راستای تحقق آن شکل گرفته است.

محمد نظری گفت: انتخابات شورای دانش آموزی به طور آزمایشی و از سال گذشته در مدرسه شهیدان پژمان ناحیه 2 شیراز به صورت الکترونیکی برگزار شد و در سال جاری نیز علاوه بر این آموزشگاه تعداد زیادی از مدارس فارس نیز روند انتخابات شورای دانش آموزی را الکترونیکی نموده اند.

وی با تاکید بر اینکه " انتخابات شورای دانش آموزی یک انتخابات نمادین نیست " افزود: روند انتخابات شورای دانش آموزی بر اساس شایسته سالاری و بر گرفته از رفتار و ذهن پاک و اخلاص دانش آموزان است و می تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای سایر انتخابات ملی مطرح شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: تاکید بر شایسته سالاری، عدم دخالت منافع شخصی در انتخابات، حفظ رفاقت در عین رقابت و تاکید بر مشارکت در تصمیم گیری های مدرسه از مهمترین ویژگی های انتخابات شورای دانش آموزی است.

نظری خطاب به دانش آموزان یاد آور شد: مسئولین مدارس وظیفه تامین فضا و شرایط مناسب برای حضور فعال شما در این انتخابات و شورا را دارند و از آن پس شما منتخبین شورای دانش آموزی هستید که باید در کنار اولیای مدرسه و سایر تشکل های دانش آموزی، با اهمیت دادن به نقش و کارایی خود در فرایند تصمیم گری مدرسه، حضور فعال داشته و جایگاه این شورا را مستحکم نمایید.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز نیز در این مراسم گفت: هدف انتخابات شورای دانش آموزی مشارکت دانش آموزان در تصمیم گیری ها و همکاری در اداره مدرسه می باشد.

بهروز پرنیان تاکید کرد: انتخابات شورای دانش آموزی انتخاباتی نمادین نیست، چرا که دانش آموزان با نقش آفرینی مطلوب در محیط آموزشگاه ، این شورا را در دست یابی به اهداف خود کمک می کنند.

گفتنی است اعضای شورای دانش آموزی مدارس، با تاکید بر آیین نامه وزارتی و بر اساس تعداد دانش آموزان هر مدرسه تعیین می شود.

بر این اساس در مدارس دوره ابتدایی با 100 دانش آموز، 5 عضو اصلی و 2 علی البدل، از 101 تا 150 دانش آموز 7 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل، از 151 دانش آموز به بالا نیز 9 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل انتخاب می شود.

در دوره متوسطه اول و دوم نیز تا 250 دانش آموز 5 عضو اصلی و 2 علی البدل، از 250 تا 350 دانش آموز 7 عضو اصلی و 2 علی البدل، از 350 تا 550 دانش آموز، 9 عضو اصلی و 2 علی البدل و از 550 دانش آموز به بالا نیز 11 عضو اصلی و 2 علی البدل انتخاب می شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار