در جشنواره نمایشنامه خوانی مولوی اجرا می شود؛

روایت تازه از ˝عمو سام من˝ در نمایشنامه خوانی مولوی

خبرگزاری پانا: «مردی که با علف اشتباهش می گرفتند» عنوان نمایشنامه ای است که ابراهیم پشت کوهی بر اساس متن نمایشی «عمو سام من» اثر«الن جنکین» آمریکایی بازنویسی کرده وبه کارگردانی خودش ، ساعت 18، عصر شنبه، 28 بهمن ماه در بخش ویژه استادان جشنواره نمایشنامه خوانی مولوی اجرای نمایشنامه خوانی می کند.

کد مطلب: ۵۴۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزاری سرویس فرهنگی پانا، این نمایشنامه یکی از نمونه های آثارنمایشی موسوم به طیف زبان محور است که از دهه80 به بعد در تئاتر آمریکا نمودی چشمگیر داشته اند .«عمو سام من» ساختاری سوررئالیستی و پازل مانند دارد که براساس تصادف و دور باطل بنا شده است و در این اثر که شباهت زیادی با نمایشنامه های ابزود دارد،ارتباطات چند لایه ای بین شخصیت ها ایجاد می شود و آدمهای بیگانه ناگهان در کنار هم قرار می گیرند و بدون جلب نظر هم از کنار هم عبور می کنند.

داستان این نمایشنامه که ترجمه علی حاج ملا علی است و توسط نشر بیدگل چاپ شده ، درباره «عمو سام من »مرد خنزرپنزر فروشی است که برای یافتن برادرش که ارثیه مشترکشان را دزدیده ،سفرمی کند ودراین سفر با موقعیت های غیرعادی ومکان های مضحکی مواجه می شود. او که در هتلی ساکن است، داستان زندگی اش را برای تماشاگران می گوید و...

الهام جعفر نژاد، هادی اسکندری ،زارا مولایی ، امین سالاری ،سارا سجادی ،سعید احمدی،غزال پرتو،اهلام سلمانی و میثاق زارع بازیگران این نمایش روخوانی هستند که ساعت 18 روز شنبه در سالن اصلی مولوی اجرا می شود. موسیقی این اجرا هم توسط حمید محمدی ساخته شده است.

همچنین امین سالاری دستیار کارگردان و مهدی آشنا عکاس این اجرا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار