گزارش جلسه شورای معاونین و مدیران آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی;

علمی;امسال در مدارس آذربایجان شرقی کمبود مشاور نداریم

معاون پرورشی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال کمبود مشاور نداریم،گفت: معلمان ،دانش آموزان و اولیاء از همان ابتدای سال برای هدایت تحصیلی دانش آموزان توجیح شوند.

کد مطلب: ۵۳۶۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،بهروز اصغری اردلانی در این جلسه با خاطرنشان ساختن 65 پروژه ی افتتاح شده درهفته دولت ،گفت: 32 پروژه آموزشی،فرهنگی و رفاهی روز بازگشایی مدارس در 16 منطقه و ناحیه به صورت پایلوت در هنرستان دکتر اکبریه تبریز به بهره برداری می رسد.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان با اشاره به افتتاح مرکز دائمی ستاد اسکان فرهنگیان استان،افزود: ستاد اسکان فرهنگیان استان با 190 مدرسه و دو هزار کلاس درس تابستان امسال پذیرای میهمانان فرهنگی و غیرفرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز 9 هزار مسافرغیرفرهنگی در ستادها پذیرش شده است،افزود:این رویکرد نشان از اعتماد مردم به جایگاه تعلیم و تربیت دارد.

اصغری با اشاره به تقاضای سه هزار و 140 نفر برای نقل و انتقالات در استان،گفت: از این تعداد یک هزار و 503 نفر موفق به انتقال شده اند که در تمام مراحل نقل و انتقالات رضایتمندی و تکریم همکاران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: توزیع جیره مدارس شبانه،کارسازی برای ماموریت ها،واریز نوبت دوم سرانه ها و سرویس مدارس شهر و روستا روند اجرایی خوبی را پیش رفته و تا آغاز سالتحصیلی اتمام می یابد.

آزمایشگاه مدارس ساماندهی شود

عاشور اکرمی در رابطه با پروژه مهر گفت: 20 برنامه با 77 شاخص قابل برنامه ریزی با عنوان برنامه تعالی تنظیم شده که به تفکیک مناطق و نواحی در تمام دوره ها مورد ارزیابی قرار می گیرند.

معاون آموزش متوسطه استان اذعان داشت: الگوی اصلی این معاونت برنامه مدیریت آموزشگاهی بوده که رشد در قبولی دروس نهایی و قبولی در کنکور را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های کلیدی آموزش و پرورش بحث عدالت آموزشی است،خاطرنشان ساخت: از نظر پوش تحصیلی نسبت به سالتحصیلی قبل رشد قابل توجهی داشته ایم که در این میان باید اشاره کرد که نرخ ترک تحصیل نیز با کاهش روبه رو بود.

اکرمی با تاکید بر ایجاد و توسعه مراکز کارآفرینی،افزود: سال گذشته 4میلیارد ریال از فروش این مراکز درآمد حاصل شد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت خود مناطق باید برای ایجاد پژوهش سراها استفاده کرد؛گفت: بهتر است هرمنطقه یک رابط پژوهش با مدارس داشته باشد تا دانش آموزان علاقمند و با استعداد به این مراکز هدایت شوند.

معاون آموزش متوسطه استان بر توزیع متوازن رشته ها مخصوصا در کار و دانش،برنامه ریزی جدی برای جشنواره ها و المپیاد های دانش آموزی،استفاده از ظرفیت گروه ها آموزشی ، بهبود کیفیت مدیران مدارس توجه به مدارس لازم التعلیم تاکید کرد.

اکرمی گفت: برنامه ی ویژه آموزش متوسطه ساماندهی کیفی و کمی تکنولوژی آزمایشگاه ها و کارگاه ها در مدارس بعنوان قلب مدرسه انجام شود.

نیروهای مازاد در دوره ابتدایی ساماندهی می شود

صمد صمدیان در این نشست خاطر نشان ساخت: 819 فارغ التحصیل دوره ابتدایی به صورت خوشه ای در مناطق توزیع شده اند که بر اساس امتیازبندی و بومی گزینی برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه کمبود نیرو از طریق نیروهای حق التدریس و سرباز معلم جبران شده،گفت: نیروهای مازاد در دوره اول یا نهایتا در دوره ابتدایی ساماندهی می شوند.

وی اظهار داشت: برای راحتی رفت و آمد و کاهش هزینه ها 150 سرباز معلم در 5 نقطه استان آموزش داده شده اند.

تاسیس مرکز پیش دبستانی با خدمات رایگان توسط خیرین

معاون آموزش ابتدایی استان گفت: امسال دو شیوه برای اداره کرد پیش دبستانی ها در نظر گرفته شده که حضور نوآموزان در کلاس های چندپایه با رویکرد زبان آموزی و آموزش یک ساعته توسط معلم راه حل اول بشمار می آید.

محمد شاطریان افزود: در راه حل دوم برای برخی مراکز مجوز شیفت دوم صادر می شود و نوآموزان می توانند با تخفیف شهریه 50 درصدی در آن آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی غیردولتی اداره می شود،از تاسیس مرکز پیش دبستانی با خدمات رایگان توسط خیرین در ناحیه یک تبریز خبر داد.

شاطریان تاکید کرد:24 درصد دانش آموزان نیاز به آموزش های ویژه دارند که امسال نزدیک سه هزار نوآموز در روستاها شناسایی و سنجش شده اند.

امسال کمبود مشاور در مدارس استان نداریم

طاهر علمی در ادامه جلسه اظهار داشت: باورهای اعتقادی می تواند آموزش و پرورش را اصلاح کند و دانش و بینش را رقم بزند.

معاون پرورشی استان برپایی باشکوه تر و پررنگ تر زنگ نماز را در مدارس متذکر شد و تاکید کرد: در طول ماه محرم از دانش آموزان مداح و عضو هیئت های مذهبی مدارس در برنامه ی صبحگاهی استفاده شود.

وی با تاکید به توجه معلمان به آموختن نهج البلاغه و صحیفه سجادیه،افزود: بحث عترت و قرآن باید در کنار هم و هم پای هم پیش برود.

علمی مطالعه مجلات تربیت را برای معلمان و دانش آموزان ضروری دانست و اذعان داشت: بسیاری از راه کارهای تربیتی و آموزشی در این مجلات آمده است.

وی با بیان اینکه امسال کمبود مشاور نداریم،گفت: معلمان ،دانش آموزان و اولیاء از همان ابتدای سال برای هدایت تحصیلی دانش آموزان توجیح شوند و تمامی اتاق های مشاور در مدرسه باید دایر و تجهیز شوند.

معاون تربیتی آموزش و پرورش استان مشارکت در اعزام به راهیان نور،مستقل کردن فضای کانون های فرهنگی و تربیتی را تاکید کرد.

تقویت نظارت بر فعالیت های سواد آموزی

محمد حسین اشرفی شاخص اصلی معاونت سوادآموزی را خروج از بی سوادی عنوان کرد و گفت: 37 درصد در دوره سوادآموزی استان با توجه به ابلاغ های مرکزی تحت پوشش داریم که نیاز به مددرسانی در تمامی حوزه های مناطق و نواحی است.

معاون سوادآموزی استان بیان داشت: در دوره تحکیم سواد 45 درصد حجم ابلاغی را پوشش داده ایم که مرند،خسروشهر،خواجه،کلیبر و گوگان پیشتازان در این مورد هستند

وی بر تعیین تکلیف پست های بلاتصدی تاکید کرد و افزود:حجم ابلاغی برای دوره انتقالات استان 5هزار و 500 نفر صادر شده است.

اشرفی با اشاره به ارزیابی سوادآموزی بر اساس قبولی،افزود: برای کاهش نارسایی و کم کاری بهتر است نظارت برای کمیت و کیفیت فعالیت های سوادآموزی تشدید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار