آیین پایانی نخستین دوره متمرکز آموزشی مهارتی مدیران اردوگاه‌های کشور

کفاش: بانک جامع اطلاعاتی مدیران اردوگاههای دانش آموزی تشکیل شود

معاون وزیر آموزش و پرورش خواستار تشکیل بانک جامع اطلاعاتی مدیران اردوگاههای دانش آموزی به منظور آگاهی دقیق از همه فعالیتها و نفرات و ارائه عملکرد بهتر شد.

کد مطلب: ۵۳۴۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا،حمیدرضا کفاش در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور اظهار داشت: اگر این شهدا در نظام جمهوری اسلامی نبودند امروز صحبت از اردو و فضای اردویی و گفتمان و گفت‌وگو هم بی‌معنا بود و یا وجود نداشت.

وی ادامه داد: برگزاری این دوره‌های آموزشی سه رویکرد اصلی را دنبال می‌کند که توجه به آموزش به عنوان هدف اصلی و بنیادی در این دوره‌ها مد نظر است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همواره به آموزش نیاز داریم اضافه کرد: مهارت‌ها در حال گسترش است و باید از این مهارت‌ها بهره برد که نمونه بارز آن توجه به آموزش‌های ضمن خدمت است.

وی خطاب به مدیران اردوگاه‌های دانش‌آموزی گفت: لازم است تا در اردوگاه‌ها شیوه‌های آموزش و نوع آن طبقه‌بندی شود مدیران اردوگاه‌ها شناسنامه آموزشی داشته باشند تا دقیقا بتوان مورد ارزیابی قرار داد و اقدامات را رصد کرد.

کفاش، رویکرد دوم در برگزاری این دوره‌ها را تبادل تجربیات و نظرات دانست و افزود: این مسئله موجب می‌شود تا از بروز خسارت‌های سنگین در مجموعه آموزش و پرورش جلوگیری کند.

وی دیگر رویکرد را برقراری ارتباط و توسعه روابط اجتماعی دانست و گفت: ظرفیت بزرگی در روابط نهفته است چرا که می‌توان در دوره‌های آموزشی از مدیران اردوگاهی بهره برد و آموزش‌ها را توسعه داد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در بخشی از سخنان خود خواستار تشکیل بانک جامع اطلاعاتی از مدیران اردوگاه‌های دانش‌آموزی شد و ادامه داد: مشکل عمده ما در حال حاضر نداشتن کتب و راهکارهای آموزشی است اما قطعا در این بانک اطلاعاتی افرادی را خواهیم یافت که با تالیفات خود می‌توانند این خلاء را در وزارت آموزش و پرورش جبران کنند.

وی مدیران اردوگاهی را به عنوان اصلی‌ترین متولیان اجرای سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت برشمرد و عنوان کرد: اردو یک فرآیند مقطعی و فوق برنامه نیست بلکه یک فعالیت آموزشی تربیتی و پرورشی است که همسو با اهداف و برنامه‌های مقاطع تحصیلی اثر گذار خواهد بود.

کفاش ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش، تنها کلاس‌های درس به عنوان فضای آموزشی محسوب نمی‌شوند بلکه فضاهای اردویی نیز به عنوان یک کلاس و مدرسه آموزشی شناخته شده که با جذابیت‌های خاص دانش‌آموزان را جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه برای این کار نیاز به فرهنگ‌سازی است تا دانش‌آموزان و مسئولان به استفاده از این فضاها روی بیاورند گفت: بسیاری از دانش‌آموزان ما از فضای کلاس درس بیزارند و تنفر دارند اما اگر همین آموزش‌ها را به فضاهای اردویی ببریم برای دانش‌آموزان لذت‌بخش خواهد بود.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش، آموزش را مقدمه‌ای بر تربیت دانست و با تاکید بر توجه به آموزش صحیح و دقیق خاطرنشان کرد: تغییر و پرورش اعتقادات، ارزش‌ها و الگوهای رفتاری مطلوب از طریق از طریق برنامه‌های آموزشی محقق خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به دیگر فعالیت‌های این معاونت اظهار داشت: اجرای طرح همیار مشاور در اردوها، اعزام به عتبات عالیات برای دانش‌‌آموزان، اعزام زیارت اولی‌ها برای مشهد مقدس و ساماندهی آموزش دانش‌آموزان در تشکلات پیشتازان و فرزانگان از دیگر اقداماتی است که در سه سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار