رئیس انجمن برنج در گفت وگو با پانا:

برنج ارگانیک در کشور نداریم /وزارت جهاد مسئول صحت محصول ارگانیک است

رئیس انجمن برنج با تاکید براینکه برنج ارگانیک درکشور وجود ندارد ،اظهار کرد: وزارت کشاورزی باید با مسئولیت کامل و با کار کارشناسی تولید کنندگانی را که محصول ارگانیک واقعی را تولید می کند معرفی کند نه اینکه در جشنواره هایی به کسانی که مدعی محصول ارگانیک هستند جوایزی دهند که واقعی نیست و مزرعه آنها از هر طرف در معرض ورود موادی است که ارگانیک بودن محصول آنها را زیر سوال می برد .

کد مطلب: ۵۳۲۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

جمیل علیزاده شایق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا خاطرنشان کرد: مزارع برنج به تدریج در حال کوچک شدن است و اگر در زمانی متوسط واحد بهره برداری 2 هکتار بود این میزان به 7 هزار متر کاهش یافته و آبیاری به گونه ای است که مزرعه به مزرعه منتقل می شود واین گذر آب از مزرعه ها موجب انتقال سم ،کود و موادی می شود که مزارع بالادست استفاده شده بنابراین مزرعه ای هم که به هیچ عنوان از کود و سم استفاده نکرده نمی تواند مدعی باشد که برنج ارگانیک تولید کرده است .
وی افزود: متاسفانه عده ای ازعنوان ارگانیک سوء استفاده می کنند و با قیمت های گزاف محصولی را به مشتریان می فرشند که پارامترهای یک محصول ارگانیک را ندارد .
علیزاده شایق خاطرنشان کرد: برخی از مردم به دنبال محصولات غذایی سالم تر هستند و حاضرند بهای بیشتری برای آن بپردازند ودر این میان سوء استفاده هایی صورت می گیرد به طور مثال عنوان می شود که سس رژیمی یا نوشابه بدون قند تولید شده است درحالی که مواد تشکیل دهنده این محصولات به هیچ عنوان رژیمی نیست .
وی اظهار کرد: تولید محصولات ارگانیک در ایران اگر چه غیرممکن نیست اما به سادگی امکان پذیر نیست و در این میان وزارت جهاد کشاورزی باید مسئولیت صحت محصول ارگانیک مدعیان را مشخص کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار