هشتم شهریور سالروز شهادت اسوه های تقوا و خدمت صادقانه گرامیباد

در روزهشتم شهریور ۱۳۶۰ محمدعلی رجایی رییس جمهوری و محمدجواد باهنر نخست وزیر وقت در انفجار دفتر نخست وزیری به شهادت رسیدند.

کد مطلب: ۵۳۰۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران ،این واقعه درست دو ماه پس از آن رخ داد که آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌ بهشتی و بیش از هفتاد تن از چهره‌های سیاسی و اجرایی عضو حزب جمهوری اسلامی در انفجار دفتر این حزب ترور شده و به شهادت رسیده بودند.

شهید رجایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا سمت وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت و سپس در سال ۱۳۵۹ به نمایندگی مردم تهران وارد مجلس شورای اسلامی شد، در بیست مرداد ۱۳۵۹ به نخست‌وزیری و پس از عزل بنی‌صدر از مقام ریاست جمهوری در انتخابات دوم مرداد ۱۳۶۰ با کسب بیش از ۱۳ میلیون رأی مردم به عنوان دومین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد .

شهید باهنر نیز پس از پیروزی انقلاب مسئولیت‌هایی از جمله عضویت در شورای انقلاب، نمایندگی مردم کرمان در مجلس خبرگان، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش (در کابینه شهید رجایی) و دبیرکلی حزب جمهوری اسلامی (پس از شهادت دکتر بهشتی) را برعهده داشت، او پس از انتخاب رجایی به ریاست‌جمهوری،از سوی وی به نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار