عضو کمیسیون عمران مطرح کرد

لزوم رعایت آیین‌نامه حقوق مسافران در همه پروازها

عضو کمیسیون عمران گفت: آیین‌نامه حقوق مسافران در پروازها باید از سوی تمامی ایرلاین‌ها رعایت شود.

کد مطلب: ۵۲۸۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، قلی‌الله قلی‌زاده، با اشاره به عمر بالای ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، اظهار داشت: نوسازی هواپیماهای موجود درکشور برای ایمن سازی پروازها ضروری است.

نماینده مردم کلیبر،خداآفرین و هوراند درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه درحال حاضر خرید هواپیما ضرورتی ندارد، افزود: با توجه به اینکه اولویت‌های بسیاری در حوزه راه و شهرسازی وجود دارد؛باید دراین حوزه به مهم ترین اولویت ها که در صورت بی‌توجهی خسران آفرین است، توجه کنیم.

وی با تاکید براینکه می توانیم با خرید قطعات هواپیما نوسازی ناوگان هوایی کشور را ممکن کنیم، تصریح کرد: با توجه به بدعهدی دو شرکت ایرباس و بوئینگ و همچنین شرایط اقتصادی کشور بهتر است از خرید هواپیما منصرف و به خرید قطعات آن اقدام کنیم.

این نماینده با اشاره به دو حادثه اخیر رخ داده در فروگاه که منجر به لغو پرواز شده است،گفت: تامین قطعات هواپیماها می‌تواند از بروز نقص فنی در آن‌ها جلوگیری کرده و به این ترتیب امنیت سفر با هواپیما افزایش خواهد یافت.

قلی‌زاده با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی باید با یک برنامه منسجم به نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی بپردازد، ادامه داد: هرچند در کشور ما استفاده از حمل و نقل هوایی کم است؛اما بی‌توجهی به نوسازی این ناوگان می‌تواند فاجعه آفرین باشد.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: آیین نامه حقوق مسافران در پروازهای هوایی باید از سوی تمامی ایرلاین ها رعایت شود که نمونه آن باید در نوسازی ناوگان هوایی برای کاهش لغو پروازها و تاخیر آن ها در پی نقض هواپیما مشهود باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار