رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

کتب درسی باید مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت تدوین شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی دانش آموزان عضو انجمن اسلامی گفت: کتب درسی باید مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت باشد یعنی می‌بایست پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق را در چهار عرصه ارتباط با خود، خدا، خلق و خلقت ارتقا دهد.

کد مطلب: ۵۲۷۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، معاون وزیر آموزش و پرورش پیرامون نحوه تدوین کتاب‌های درسی گفت: کتاب درسی باید مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت باشد. یعنی مبتنی بر فطرت باشد. یعنی می‌بایست پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق را در چهار عرصه ارتباط با خود، خدا، خلق و خلقت ارتقا دهد.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمدیان با اشاره به جایگاه تشکل انجمن اسلامی دانش‌آموزان گفت: امروز تشکل انجمن اسلامی دانش‌آموزان فرصت مغتنمی برای تمرین و آماده شدن برای مسئولیت های بزرگ است .
وی با اشاره به عناوین تشکلی اتحادیه مانند قرارگاه، تجمع‌ها، پویش ها و ... گفت: انتخاب این عناوین کار خیلی خوبی است. اینها تمرین است، آماده شدن است برای پذیرش.مسئولیت های بزرگتر می‌بایست قدر این فرصت را بدانید.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان عضوانجمن اسلامی گفت: ستون‌های شخصیتی شما در این سنی که در حال حاضر در آن قرار دارید و در این تشکل‌ها ایجاد می‌شود. یادگیری اصلی تا سن 25سالگی صورت می‌گیرد. بعد از آن دوره فرآوری و فرآورده‌سازی آن منابع است.
وی گفت: کارهای فکری مطالعاتی را جدی بگیرید. ما امروز در عرصه و میدانی هستیم که می‌خواهند بنیان‌های اعتقادی این نسل را سست کنند. اگر بخواهند یک بنایی را تخریب کنند پی آ‌ن را آب می‌گیرند. آب ذره ذره نفوذ می‌کند و یک دفعه پی می‌ریزد و پی که بریزد همه چیز سست می‌شود. پی استوار ما باور ما، اعتقاد ما و فکر ماست. و اگر این فکر اعتقاد و باور به هم بریزد همه ظواهر و همه چیزهایی که بر آن استوار است فرو می‌ریزد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: همیشه با یک اسلام‌شناس مرتبط باشیدو و سوال‌هایتان را از وی بپرسید. سوال‌ها و مسئله‌های خودتان را در حوزه دین با او در میان بگذارید.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: شما دانش‌آموزان هم شور دارید و هم شعور. در کارهای آموزش و پرورش هم کمک کار معلمتان و هم کمک کار همکلاسی‌ها و هم درسهایتان باشید.
محمدیان گفت: شما دانش‌آموزان انجمنی وظیفه دارید در نیازسنجی واقعی خودتان به ما کمک کنید. شما به عنوان یک تشکل دینی، مذهبی و انقلابی می‌توانید خیلی مطمئن‌تر از دیگران ما را در نیازسنجی واقعی کمک کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار