نشست «تامای» در پانا با حضور سرپرست و خواننده این گروه /۱

دوست داریم آلبوم «تراختور» را اولین بار در استادیوم ورزشی رونمایی کنیم

سرپرست گروه «تامای» با بیان اینکه آلبوم تراختور را می خواهند اولین بار در استادیوم ورزشی رونمایی کنند، گفت: این قطعه یک مسئله نوستالوژیک برای مردم تبریز است که تاثیر خوبی بر روی آن ها دارد، روزی که برای اولین بار تیم تراکتورسازی قهرمان جام حذفی شد ما این آهنگ را خواندیم و شب بعد آن داریوش این آهنگ را اجرا کرد که خیلی مورد توجه قرار گرفت، ما این آهنگ را برای دل مردم آذربایجان خواندیم.

کد مطلب: ۵۲۶۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، داریوش دهری خواننده گروه تامی درباره شروع کار «تامای» و نحوه شکل گیری آن گفت: من شروع کار را با آلبومم کلید زدم، آلبومی که بیشتر کارهایش را خودمان انجام دادیم و بیشتر شعرهایش از خودمان بود و می توان گفت سلیقه ای بوده که کاملا برگرفته از نظر خودمان بود. آلبوم را که منتشر کردیم استقبال خوبی از آن شد وهمین ما را برآن داشت که کنسرت آلبوم را برگزار کنیم، طبیعتا باید یک گروهی تشکیل می دادیم که با آقای دلریش نشستیم و اسم تامای را بعد از چند اسم که نوشتیم انتخاب کردیم و نوازندگانی که 50 تا 60 درصد آن ها از تبریز بود و چند نوازنده از جمهوری آذربایجان و کنار آن ها دوستانی که در تهران هستند و مرا در موسیقی همراهی می کردند، گروه تامای را تشکیل دادیم و شروع کردیم به برگزاری کنسرت و کار بر روی آلبوم دوم گروه که در حال حاضر در دست انتشار است.
وی درباره نام گروه و دلیل انتخاب آن توضیح داد: چند نام به اتفاق آقای دلریش انتخاب کردیم، به تامای که رسیدیم نظرمان را بیش از بقیه جلب کرد و همان انتخاب شد. تامای یعنی ماه کامل که به زبان آذری آی یعنی ماه و تام یعنی کامل که می شود ماه کامل و سمبلی برای ما شد که دوست داشتیم گروه مان یک ماه کاملی باشد که در تهران و در میان کل گروه های موسیقی می درخشد.
این خواننده درخصوص اجراهای گروه تصریح کرد: ما اجراهای موفقی را تا به امروز داشتیم، اجرای تالار وحدت بی نظیر بود و برنامه ریزی هایی برای اجراهای آینده داریم که سخت مشغول کار هستیم تا برویم برای اجرا در برج میلاد...
وی ادامه داد: ما در اجراهای مان از موسیقی فارسی و غیر آذری هیچ استفاده ای نکرده ایم و تمام قطعات ما آهنگ های فولکوریک و آذری زبان و مختص خودمان است با این تفاوت که تنظیم و به روز رسانی آن ها فرق می کند و اینگونه نیست که ما یک آهنگ قدیمی را همانگونه اجرا کنیم، همه تغییر کرده اند منتها با سلیقه و سبک خودمان و آن چیزی که خودم دوست دارم. در موسیقی های قدیمی یکسری آهنگ فولکوریک داریم که شنونده های مان آن ها را دوست دارند و اجرای شان را می خواهند و نمی توانیم از آن ها بخواهیم که چنین خواسته ای نداشته باشند. راهکاری که من برای خودم و دوستان مان در نظر گرفتم و می دانم موفق خواهد بود این بود که در کنار این آهنگ ها، قطعاتی را که خودمان هم دوست داریم را اجرا می کنیم و خودمان با شعر جدید و تنظیم جدید ارائه می کنیم.
دهری افزود: به طور مثال «بری باخ» را هر جای دنیا که برویم با همین ملودی خواهیم شنید برای این آهنگ کاری نمی شود کرد و باید به همان شکل اجرا شود دپر کنار آن به سلیقه خواننده و گروه آهنگ هایی را که کمتر اجرا شده یا اجرا نشده را باید ارائه دهیم تا بشناسانیم که این آهنک ها هم هست و ساخته خود گروه تامای است. وقتی یک موسیقی ساخته می شود طبیعتا یک شاعر شعر می گوید، آهنگسازی آهنگ می سازد و تنظیم کننده ای تنظیم می کند، حال ما یک شعری را می نویسیم و براساس حا ل و هوا و سلیقه خودمان آن را تکمیل می کنیم.
وی درباره آلبوم دوم گروه تامای، اظهار کرد: آلبوم دوم ما یک آهنگ متفاوتی است که از 10 ترک آن 9 ترک جدید است بدون آنکه از جایی نشئت گرفته باشد و برداشته شده باشد، تمام و کمال از خودمان است، شعر را قدرت حسین پور، موسیقی را سیاوش جوکار از دوستانی که در این کار حرف برای گفتن دارند. آهنگ «تراختور» بنده از هیچ جایی گرفته نشده است و همه چیز آن برای خودمان است.
دلریش درخصوص این قطعه گفت: این آهنگ «تراختور» را داریوش برای خاطر دل خودش و مردم آذربایجان ساخت و بعد در فضاسازی ای که برای آن کردیم از صدای تماشاچیان در استادیوم استفاده کرده است و حتی آلبوم را هم به اسم «تراختور» بیرون می دهیم. ما دوست داشتیم که این آهنگ و این آلبوم برای اولین بار در استادیوم یادگار تبریز اجرا شود که متاسفانه مدیرعامل آن دوران موافقتی نکردند و الان که آقای سردار آجرلو هستند منتظریم کار ضبط آلبوم به اتمام برسد و خدمت ایشان برسیم تا اگر اجازه بدهند برای اولین بار آلبوم را در یک استادیوم ورزشی رونمایی کنیم.
وی خاطر نشان کرد: این قطعه یک مسئله نوستالوژیک برای مردم تبریز است که تاثیر خوبی بر روی آن ها دارد. روزی که برای اولین بار تیم تراکتورسازی قهرمان جام حذفی شد ما این آهنگ را خواندیم و شب بعد آن داریوش این آهنگ را اجرا کرد که خیلی مورد توجه قرار گرفت، ما این آهنگ را برای دل مردم آذربایجان خواندیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار