دبیرکل اتحادیه در افتتاحیه فرزندان آفتاب ۲:

دانش آموزان طلایه‌دار گفتمان‌سازی باشند/رهبر معظم پرچم دار گفتمان سازی

دبیرکل اتحادیه در گردهمایی مهارتی تشکیلاتی فرزندان آفتاب گفت:دانش آموزان انجمن اسلامی باید طلایه‌دار گفتمان‌سازی در موضوعاتی مثل سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی و... باشند.

کد مطلب: ۵۲۶۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حامد علامتی پنج شاخصه مهم و اصلی اعضای قرارگاه‌های استانی را حفظ اخوت ایمانی، مرکز تبین و تحلیل بیانات مقام معظم رهبری، پرچم‌داری و دارا بودن نقش کلیدی در برنامه‌های استانی، شناخت ظرفیت‌ها، نکات قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای شهر خود و اجرا کردن یک برنامه مشترک در هر فصل دانست و افزود: اعضای قرارگاه‌های ملی و استانی باید بر مبنای اخوت ایمانی باهم ارتباط داشته باشند زیرا که یکی از اصول انجمن اسلامی ارتباط و حفظ این ارتباط است.

علامتی قرارگاه استانی را مرکز تبین و تحلیل بیانات مقام معظم رهبری برشمرد و اشراف بر بیانات مقام معظم رهبری را باعث هدف‌گیری و جهت‌گیری درست در برنامه‌ریزی‌ها دانست.
پرچم‌داری و دارا بودن نقش کلیدی در برنامه‌های استانی و توجه به این نکته که مشکلات مالی برای ما حسن و فرصت است و باید در نبود امکانات بتوانیم کارهای فرهنگی درست انجام بدهیم از دیگر نکات مطرح شده توسط دبیرکل در افتتاحیه فرزندان آفتاب 2 بود.
علامتی در بخش دیگر سخنان خود با طرح چند سوال درباره گفتمان‌سازی و پاسخ به این سوال که چرا باید گفتمان سازی کنیم؟ خاطرنشان کرد:اگر معارف و اصول ارزشی انقلاب اسلامی تبدیل به گفتمان‌های فراگیر نشود، از انقلاب فقط صورت و ظاهر آن باقی می‌ماند و حقیقت انقلاب به دست فراموشی سپرده می‌شود.
دبیرکل اتحادیه در ادامه گفت: پرچمدار گفتمان‌سازی رهبر معظم انقلاب است و در ادوار مختلف و متناسب با نیازهای انقلاب ایشان موضوعات مختلفی را مطرح و به یک گفتمان تبدیل کرده‌اند. یکی از موضوعات گفتمانی رهبر معظم انقلاب موضوع سبک زندگی است.
وی نخستین روش برای گفتمان‌سازی را ایجاد حساسیت و دغدغه‌آفرینی دانست و افزود: جامعه‌ی ما باید نسبت به برخی موضوعات حساسیت بیشتری پیدا کند مثلا مصرف کالای ایرانی و پرهیز از مصرف کالای خارجی باید به یک حساسیت و دغدغه تبدیل شود.
دبیرکل اتحادیه خاطر نشان کرد یکی دیگر از روش‌های گفتمان‌سازی، آگاهی بخشی است مثلا اگر بخواهیم استکبارستیزی را تبدیل به گفتمان کنیم یکی از روش‌ها این است که سابقه‌ی استکبار را برای دانش‌آموزان بازگو کنیم.
علامتی ایجاد حلقه‌های فکری و هم‌اندیشی را یکی دیگر از روش‌های گفتمان‌سازی برشمرد و ادامه داد: حلقه‌های فکری و هم‌اندیشی در قالب خیمه‌های معرفت در تشکل ما سابقه‌ای دیرینه دارد.
دبیر کل اتحادیه رهبر معظم انقلاب را پرچمدار گفتمان‌سازی دانست و خطاب به دانش‌آموزان گفت: قرارگاه‌های استانی ما باید در این راستا، طلایه‌دار گفتمان‌سازی در موضوعاتی مثل سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی و... باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار