اعلام برنامه‌های هفته گرامی‌داشت مقام خبرنگار در فارس

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، برنامه‌های هفته گرامی‌داشت مقام خبرنگار در این استان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۵۲۴۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، صابر سهرابی گفت: برنامه‌های هفته گرامی‌داشت مقام خبرنگار، روز 16 مرداد و با حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدای گرانقدر انقلاب، در شیراز آغاز می‌شود.


معاون مطبوعاتی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس افزود: پس از این، نمایشگاه عکس‌های خبری عکاسان رسانه‌های فارس با عنوان شات‌های شیرین، که در برگیرنده دشواری‌های فعالیت‌های حرفه‌ای خبرنگاران است، افتتاح می‌شود. سهرابی با بیان اینکه برنامه‌هایی با هدف گرامی‌داشت مقام خبرنگار در روزهای شانزدهم و هفده مرداد با حضور مقام‌های ارشد استان پیش‌بینی شده است، گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده تا روز 21 مردادماه ادامه دارد .


وی همچنین به همزمانی هفته خبرنگار با ایام دهه کرامت اشاره کرد و ضمن گرامی‌داشت این همزمانی، ابراز داشت: زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، رونمایی از تابلو کلاژ میرزا صالح شیرازی به عنوان اولین روزنامه نگار ایران و برگزاری دوره‌های آموزشی، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

سهرابی بیان کرد: دوره‌های آموزشی شامل سرمقاله‌ نویسی و روزنامه‌نگاری علمی، روش‌های مصاحبه خلاق و سواد رسانه‌ای، گزارش تحلیلی و روزنامه‌نگاری آنلاین با حضور کسری نوری‌شمیرانی، رضا اسماعیل و علی‌رضا کتابدار در محل دانشکده فرهنگ و هنر شیراز برگزار می‌شود.

در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.

به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار