امام جمعه زنجان:

جامعه نیازمند فرهنگ سازی مالیاتی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: افزایش اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای مالیاتی و جلب مشارکت مردم در پرداخت مبالغ مالیات، نیازمند فرهنگ سازی مالیاتی است.

کد مطلب: ۵۲۳۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، حجت الاسلام " علی خاتمی " در مراسم بهره برداری از بزرگترین سالن امور مودیان کشور در زنجان افزود: اتفاق های سال های گذشته ثابت کرده است که غوغاگران اقتصادی به آسانی می توانند با تکانه ای قیمت نفت را دچار تزلزل کنند .

وی یادآورشد: کشوری که بیشترین وابستگی درآمدی آن به منبعی همچون نفت باشد، طبیعی است که در چنین شرایطی دچار بحران می شود .

حجت الاسلام خاتمی اظهار کرد: سیاست گذاران اقتصاد کشور باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که منبع درآمدهای ملی کمترین وابستگی را به درآمدهای متزلزلی همچون نفت داشته باشد .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: از سوی دیگر نفت فقط برای نسل کنونی نیست و نسل های آینده نیز از آن باید بهره برداری کنند .

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد درآمد پایدار و ثابت در کشور، باید فرهنگ مالیاتی را نهادینه کرد .

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: باید مردم به این حد از دانش و رشد فکری برسند که از پرداخت مالیات و تامین هزینه های مورد نیاز کشور از این طریق استقبال کنند .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان فرهنگ مصرف ایرانیان را نادرست برشمرد و اسراف را دارای عقوبت شرعی و تبعات اجتماعی خواند .

وی اضافه کرد: زمانی که اقتصادی ناسالم باشد، قبح بسیاری از گناهان نیز در آن جامعه فرو می ریزد که هر یک علاوه بر عقوبت دنیایی، عواقب اخروی هم دارند .

حجت الاسلام خاتمی ابراز کرد: زمانی که انسان در بهره گیری از نعمات الهی، حدی برای خود تعریف نکرد، در مسیر نادرست قرار می گیرد .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مسئولان باید از تمام فرصت هایی که در اختیار دارند، برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنند و بدانند که علاوه بر محکمه الهی، در اذهان عمومی نیز قضاوت می شوند .

بزرگترین سالن امور مودیان کشور در زنجان یک هزار و 600 متر مربع مساحت دارد و در سالن زیر زمینن اداره کل امور مالیاتی استان زنجان قرار گرفته است و در آن 61 کانتر، 15 رئیس گروه و شش رئیس امور و بایگانی متمرکز اسناد مستقر می شود.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار