حسینی مقدم به پانا خبر داد

اولین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: اولین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور 14 مردادماه در فرهنگسرای خاوران در تهران برگزار می شود.

کد مطلب: ۵۲۲۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد

سید محسن حسینی مقدم در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در خصوص برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی اظهار کرد: این جشنواره هفدهمین دوره جشنواره در شاخه فنی و حرفه ای است که از مرحله هنرستانی آغاز و تا مرحله کشوری ادامه دارد.

وی بیان کرد: امسال 8 هزار و 200 اثر در سراسر کشور از هنرجوها در رشته های مختلف هنری از هنرستان ها ارسال شد که پس از بررسی منطقه ای، استانی و کشوری 200 اثر هنرجویی و 13 اثر هنرآموزی انتخاب شدند.
مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش افزود: این آثار در استان سمنان به نمایش گذاشته شد و در 29 تیرماه نفرات برگزیده به صورت عملی آزمون دادند.
حسینی مقدم تصریح کرد: این جشنواره در رشته های عکاسی، چاپ دستی، کارگاه هنر برای دوره پیش دانشگاهی و سرامیک که امسال اضافه شده است، برگزار شد.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره ها رشد و شکوفایی همچنین آگاهی جامعه در خصوص رشته های هنری بود. ایجاد رقابت سالم برای هنرجویان و هنرآموزان همچنین رصد شدن وضعیت آموزشی آن ها در رشته های هنری از جمله اهداف دیگر برگزاری بود تا فرهنگ علم و عمل اعمال شود.
وی تصریح کرد: 30 تیرماه مراسم اختتامیه این جشنواره در 7 رشته فنی و حرفه ای نقاشی، گرافیک، نقشه کشی معماری، طراحی و دوخت، صنایع دستی و سرامیک در سمنان برگزار شد.
مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش افزود: برگزاری این جشنواره در سمنان مرحله اول و ساماندهی بود که مرحله دوم آن پس از دریافت آثار برای تشویق دانش آموزان به نمایش گذاشته می شود تا با رشته ها آشنا شوند.
حسینی مقدم گفت: افتتاحیه این جشنواره 14 مردادماه در فرهنگسرای خاوران تهران ساعت 5 عصر برگزار می شود تا برای اولین بار هنرآموزان استان سمنان با دانش آموزان استان تهران آثار خود را در معرض دید بازدیدکنندگان و خانواده ها قرار دهند.
وی بیان کرد: این دانش آموزان منتخب کشوری هستند که با اخذ هدیه ای رشته های فنی و حرفه ای را به مردم شناسانده و نشان می دهند.
وی در پایان اضافه کرد: بر اساس ضرورت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در جهان و نیاز بازار كار برای توجه عموم مردم به خصوص خانواده ها و نوجوانانی كه در این برهه سنی نیاز به مشاوره در انتخاب رشته دارند لازم دیده شد تا برخی آثار منتخب از رشته های هنری (انیمیشن،گرافیك،نقاشی،نقشه كشی و معماری،طراحی و دوخت و صنایع دستی و تمامی زمینه های آن كه شامل٤٨زمینه است) در هفدهمین جشنواره هنرستان های فنی و حرفه ای كشور به حمایت دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش به میزبانی استان سمنان برگزار شده بود را در شهر تهران و فرهنگسرای خاوران همراه با ورك شاپ هنرجویان منتخب برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار