معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی:

طرح تربیت جنسی، دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی واکسینه می کند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: طرح تربیت جنسی دانش آموزان می تواند آنها را در برابر بسیاری از آسیب های اجتماعی واکسینه کند.

کد مطلب: ۵۲۲۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، مهدی دمنه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: ورود تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی به زندگی افراد که موجی از آگاهی ها و اطلاعات درست و نادرست جنسی را در اختیار افراد قرار می دهد و از سوی دیگر پیچیدگی ها و گسترش روابط انسانی باعث می شود تا ضرورت ایجاد کلاس هایی مناسب برای دادن اطلاعاتی مناسب به دانش آموزان در رابطه با مسائل جسمی ضرورت پیدا کند تا دانش آموزان را به سمت به دست آوردن این اطلاعات از راه های نامناسب نکشاند.

وی اظهار داشت: برهوت آگاهی، تابو بودن صحبت در مورد مسائل جنسی، نا آگاهی والدین از چگونگی صحبت در این باره با فرزندان خود، ناتوانی والدین از پاسخ به برخی سوالات کنجکاوانه و عدم وجود منابع آموزشی رسمی باعث می شود تا دانش آموزان مطالب نا صحیح را ببلعند و دچار آسیب های اجتماعی جبران ناپذیر بشوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد:دانش آموزان 44 درصد از اطلاعات جنسی را از دوستانشان و تنها 13 درصد را از خانواده به دست می آورند که این می تواند اطلاعاتی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد که باعث آسیب هایی از قبیل بلوغ زودرس، کودک آزاری و آسیب های روانی، مشکلات تحصیلی، مشکلات هیجانی و پیامدهای اجتماعی بشود.

دمنه ابرازداشت: آغاز حیات جنسی 2 تا 3 سالگی است که ما می خواهیم با برگزاری این دوره ها در دوره ابتدایی درک و آگاهی درستی را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم تا دچار آسیب های اجتماعی نشوند و به دنبال منابع ناصحیح و نامناسب نروند.

وی افزود:از اهداف برگزاری این دوره ها در مدارس رشد و تکامل فردی،ایجاد نسل سالم و همچنین ایجاد جامعه سالم است که باید از همین دوره ابتدایی برای آن برنامه ریزی مناسب صورت بگیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: آموزش والدین و آموزش دانش آموزان در دوره ابتدایی(اول تا سوم) در یک راستا با هم انجام می گیرد که معارفه و آشنایی دانش آموز، کشیدن نقاشی، آشنایی با اعضای بدن، آشنایی با انواع لمس، شیوه های مقلبله با لمس اندام های خصوصی و آشنایی با روش های سو استفاده از کودکان از مدل های آموزشی این طرح است.

دمنه ادامه داد: اجرای پایلوت طرح در سال اول در 15 مدرسه و 45 کلاس است که هزینه این طرح 20 میلیون تومان برآورد شده است.

وی به برگزاری سی و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر اشاره کرد و گفت: استان مرکزی امسال میزبان 3800 دانش آموز پسرسراسر کشور است که در رشته های بسکتبال، والیبال، هندبال و فوتسال با یکدیگر به رقابت می پردازند که این میزبانی زمینه پویایی استان را فراهم می کند و همکاری همه نهادهای مرتبط را می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار