مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج:

رشد و توسعه پایدار کشور در گرو توسعه نیروی انسانی است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در نشست مدیران مدارس ناحیه یک سنندج گفت: رشد و توسعه پایدار کشور ارتباط مستقیمی با توسعه نیروی انسانی آن دارد.

کد مطلب: ۵۲۰۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان ،نشست مدیران مدارس دوره های مختلف تحصیلی با هدف تشریح مسایل مالی در کانون ملی امام (ره) سنندج برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج ضمن تقدیر از فعالیت های مدیران و عوامل اجرایی مدارس در طول سال تحصیلی، بخشی از راهبردهای آموزشی، علمی، تربیتی و فرهنگی را در ارتباط با امور مدارس همسو با جریان تعلیم و تربیت تشریح کرد .

ابراهیم سلیمانی با اشاره به شیوه نامه مالی مدارس اظهار داشت: منابع مالی مدارس طبق دستورالعمل و شیوه نامه از طریق سرانه دانش آموزی، کمک های داوطلبانه مردمی، در آمدهای مدرسه مانند عوارض شهرداری ها و دیگر سازمان ها به آموزش و پرورش تامین می شود.

وی گفت: مدیران مدارس باید در مورد تشکیل جلسات مالی حساسیت بیشتری نشان دهند و تراز نامه مالی را تنظیم و مغایرت ها را هر ماه به ثبت برسانند و اگر در تنظیم آنها مشکلی داشته باشند از کارشناسان اداره کمک بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در ادامه اظهار داشت: بحث کمک های مردمی به مدارس یکی از مهمترین مقوله های مالی مدارس است و مدیران می بایست هر گونه کمک های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی را در دفاتر اموال به ثبت برسانند.

سلیمانی افزود: رشد و توسعه پایدار هر کشوری ارتباط مستقیمی با توسعه نیروی انسانی آن کشور دارد و رشد و توسعه نیروی انسانی هر کشوری به میزان امید به زندگی در آن کشور بستگی دارد، این امید به زندگی را به عنوان یک شاخص برجسته مهم در دنیا به آن نگاه می کنند. امید به زندگی یعنی میزان دسترسی به فرصت های آموزشی، بهره مندی از پوشش تحصیلی و عدالت آموزشی است.

گفتنی است در ادامه این جلسه زارعی رییس بودجه استان و معاون پشتیبانی ناحیه یک در رابطه با مسایل مالی مدارس به ایراد سخن پرداخته و در پایان مدیران و شرکت کنندگان در جلسه ، نظرات و دیدگاه های خود را مطرح ساختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار