آموزش زبان خارجی در هم افزایی جوامع موثر است

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با اشاره به استفاده از زبان خارجی به عنوان ابزاری در هم افزایی جوامع گفت: آموزش زبان می تواند در تکامل جوامع بشری موثر باشد.

کد مطلب: ۵۱۹۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سیدعلی قاسمی در نخستین کنفرانس ملی زبان انگلیسی که در دانشگاه فرهنگیان مازندران پردیس دکتر شریعتی ساری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف تعلیم و تربیت و در نتیجه نهاد آموزش و پرورش، تربیت انسانهای فکور و کنشگر است که با این هدف کلیه کشورهای توسعه یافته جهت ارتقا سرانه آموزشی تمرکز کرده اند بگونه ای که در سالهای اخیر مشاهده می کنیم که سرانه آموزش در کشورهای توسعه یافته ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: در توسعه جامعه انسانی باید به این حقیقت توجه داشت که انسان ها بتوانند درکنار هم زندگی کنند و در بهبود زندگی یکدیگر موثر باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن تاکید بر لزوم توجه به ارتقا صلاحیت حرفه ای و توانمند سازی معلمان و آموزش صحیح و نیز بهره گیری از هنر زبان، تصریح کرد: زبان عامل اصلی ارتباط میان انسان هاست و در راستای آن نقش مهمی نیز در به بار نشستن استعدادهای دانش آموزان دارد.

قاسمی هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس را بررسی روند فعلی و جهت گیری آموزشی زبان انگلیسی دانست و افزود: در این کنفرانس تلاش می شود با پرداختن به مهارت گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن در میان معلمان زبان و دانش آموزان زبان انگلیسی راهکارهای بهبود آموزش زبان در مداررس بررسی شود.

سید علی قاسمی تروجنی همچنین یادآوری کرد: آموزش زبان انگلیسی باید از قواعد و قوانین زبان انگلیسی فراتر برود و نیز در تقویت فرهنگی،قوی دینی و مسائل ملی بکار گرفته شود.

این مسئول با اشاره به استفاده از زبان به عنوان ابزاری در هم افزایی جوامع گفت: آموزش زبان می تواند در تکامل جوامع بشری موثر باشد.

گفتنی است نخستین کنفرانس ملی زبان انگلیسی با همکاری اداره کل آموزش وپرورش مازندران و دانشگاه فرهنگیان مازندران برگزار شد و 140 مقاله نیز به دبیرخانه همایش ارسال شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار