رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

مردمی بودن ویژگی بارز سرای فرهنگ مهربانی شیراز است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مردمی بودن و فراهم کردن زمینه انجام امور خیر توسط مردم مهم‌ترین ویژگی و نشانه بارز سرای فرهنگ مهربانی شیراز است.

کد مطلب: ۵۱۸۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، غلام‌مهدی حقدل در بازدید از نخستین سرای فرهنگ مهربانی با اشاره به اینکه مردمی بودن ویژگی بارز سرای فرهنگ مهربانی شیراز است اظهار داشت: در این سرا برای خیرین فرصت کار فراهم شده است.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی سرای فرهنگ مهربانی آرزوی دیرینه‌ام برآورده شده است افزود: این کار، کاری معنوی و الهی است و باید در این راستا از شهردار شیراز و تمامی خیران تشکر و قدردانی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه از هیچ‌گونه همکاری در جایگاه حقیقی و حقوقی با این سرای فرهنگ مهربانی دریغ نمی‌کند، تأثیر فعالیت‌های اجتماعی بر جامعه را بسیار زیاد و ارزنده توصیف و خاطرنشان کرد: برای توسعه شهر کارهای عمرانی لازم است اما فعالیت‌های اجتماعی مکمل توسعه شهر است زیرا با اقدامات و تلاش‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری از معضلات کاهش می‌یابد.
حقدل با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئولان باید به روح شهر توجه کنند، اظهار داشت: شورای چهارم شهر شیراز اوج کارهای فرهنگی را پیگیری کرده است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه سخت‌افزاری فعالیت‌های فرهنگی در شهر شیراز تعداد زیادی قرائت‌خانه، کتابخانه، ورزشگاه، سالن‌های ورزشی و غیره ساخته شده است، گفت: 23 هزار مترمربع فضای فرهنگی در شیراز وجود داشت و امروز 400 هزار مترمربع فضاهای فرهنگی در حال ساخت است و چندین هکتار باغ در قالب باغ‌های خانواده به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است و نیز در حال احداث است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه امروز باید تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در شیراز مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ساخت ورزشگاه‌های سرپوشیده و سرباز و توجه به مساجد به منظور تقویت زیرساخت‌های فرهنگی طرح‌هایی است که توسط شهرداری شیراز پیگیری می‌شود.
حقدل، مشارکت و همراهی افراد فرهیخته، نخبگان و بزرگان فرهنگی در استفاده بهینه از فضاهای فرهنگی شیراز و ارتقای هرچه بهتر این شهر در تمامی ابعاد فرهنگی را لازم و ضروری دانست و گفت: فرهنگ اصل و اساس توسعه شهری است و تمامی ما سربازان عرصه فرهنگی هستیم.
وی ایجاد سرای فرهنگ مهربانی در شیراز را آغاز کار خیری عنوان کرد که جدید و با حضور خیران قابل انجام است و افزود: گذشت زمان لازم است تا این اقدام انسانی به طور کامل شناخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار