معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان:

۴۷۰۰ دانش آموز استان زنجان در ماراتن کنکور رقابت می‌کنند

معاون آموزش و پرورش استان زنجان از فعالیت پنج مدرسه کنکور برای افزایش سواد علمی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: امسال ۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در کنکور شرکت می‌کنند.

کد مطلب: ۵۱۵۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، " محمود شهبازی " گفت: امسال 4 هزار و 700 دانش‌آموز پایه چهارم در کنکور سراسری که در تاریخ‌های 24 و 25 تیر ماه برگزار می‌شود، به رقابت می‌پردازند .

وی بیشترین تعداد شرکت کننده کنکور امسال را در رشته تجربی با 2 هزار و 716 نفر عنوان کرد و افزود: پس از آن داوطلبان رشته‌های ریاضی و انسانی به ترتیب با یک هزار و 105 و 855 نفر در آزمون سراسری شرکت می‌کنند .

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان در مورد فعالیت مدارس کنکور ابراز کرد: این مدارس در پنج نقطه از استان زنجان با هدف افزایش آمادگی دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون سراسری دایر شد .

وی با تأکید بر اینکه باید از کنکور محور شدن در فعالیت‌های آموزشی پرهیز کرد، گفت: کنکورمحور شدن به فعالیت‌های آموزشی آسیب می‌زند ولی با این حال مدارس کنکور برای کسب آمادگی بیشتر دانش‌آموزان در نواحی یک و دو آموزش و پرورش زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می‌کنند .

شهبازی بیان کرد: با توجه به حذف یک پایه از دوره دوم متوسطه و وجود نیروهای مازاد در این مقطع، تلاش می‌شود از همه ظرفیت نیروهای انسانی برای آموزش دانش‌آموزان استفاده شود و این افراد در مدارس کنکور به‌کارگیری می‌شوند .

وی سواد علمی دانش‌آموزان و تسلط آنها بر کتب درسی را مهمترین عامل موفقیت در کنکور دانست و افزود: مطمئن‌ترین مکان برای افزایش آمادگی دانش‌آموزان در آزمون سراسری، آموزش و پرورش است و مدارس کنکور برای افرادی که امکان بهره‌مندی از آموزشگاههای آزاد را ندارند تأثیر بسزایی دارد .

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت مدارس کنکور بعد از ظهر بوده و امکان دایر کردن این مراکز در 9 ناحیه دیگر آموزش و پرورش فراهم نشد، گفت: سایر دانش‌آموزان از طریق ارائه بسته‌های کمک‌ آموزشی تحت پوشش قرار گرفتند .

وی خاطرنشان کرد: بسته‌های کمک‌ آموزشی و آمادگی کنکور به کمک بنیاد علوی برای تمامی دانش‌آموزان 9 گانه ارسال شد و برای این کار 300 میلیون اعتبار اختصاص یافت .

شهبازی ابراز کرد: علاوه بر ارسال پک‌های آموزشی، شش مرحله آزمون آزمایشی از ابتدای سال تحصیلی تا پایان اردیبهشت ماه برگزار شد که برای آمادگی دانش‌آموزان سال چهارم بسیار اثرگذار بود .

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار