فرهنگ سازی راه مقابله با قاچاق کالا و ارز

مدیرکل تبلیغات اسلامی و عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان سمنان، با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در استفاده از کالاهای داخلی، گفت: مبارزه با قاچاق کالا مانند هر پدیده دیگری نیازمند پیوست فرهنگی است و این مهم می تواند با فرهنگ سازی توسط نهادهای فرهنگ ساز جامعه مانند سازمان تبلیغات اسلامی به وجود آید.

کد مطلب: ۵۱۴۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، حجت الاسلام علی شکری، در خلال نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سمنان، در بیان راهکارهای فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان داشت: اگر می خواهیم در پدیده ای مشارکت همه مردم را جلب کنیم باید آن را با دغدغه عمومی بدل سازیم. لذا مسئولان نهادهای فرهنگی، روحانیان، شبکه تبلیغی، مداحان، هیئات مذهبی و ... می توانند با دغدغه ساختن مقوله قاچاق کالا و ارز برای مردم، گامی بلند در راستای مقابله با این پدیده شوم بردارند.
وی افزود: در این راه استفاده از تمام ظرفیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، مانند شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، خانه های عالم و قرآن شهری و روستایی، روحانیان اعزامی و مستقر در روستاها، شبکه تبلیغی، رسانه های نوشتاری و دیجیتال، فضای مجازی، کانون های فرهنگی، دارالقرآن الکریم و... می تواند یکی از راه های اشاعه فرهنگ مقابله با قاچاق کالا و ارز و همچنین دغدغه سازی عمومی باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: هر پدیده اجتماعی یا اقتصادی با پیوست فرهنگ بهتر در جامعه نهادینه می شود و قاچاق کالا و ارز نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما از سوی دیگر تولیدکنندگان داخلی نیز باید کیفیت خدمات و کالاهای خود را تا حد مطلوبی بالا برده تا مردم فکر تامین کالاهای مورد نیاز خود را از خارج و مراجع غیر رسمی نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار