نماینده مردم شرق مازندران در مجلس

مشکلات شرق مازندران محصول بی‌عدالتی برخی مسؤولان استانی است

ماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل کارها باید بر محور عدالت باشد و این درست نیست که برخی امکانات و اعتبارات به محض اینکه وارد استان می‌شود را به نقاط خاصی انتقال بدهند، به همین دلیل بیشتر مشکلات شرق مازندران محصول بی‌عدالتی برخی مسؤولان استانی است.

کد مطلب: ۵۰۷۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سید خالق سجادی فرماندار شهرستان بهشهر در جلسه‌ بررسی چگونگی استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور نماینده و فرمانداران شرق مازندران، گفت: بکار گیری پتانسیل بسیج سازندگی در منطقه بازوی توانمندی جهت توسعه شرق مازندران است.

سجادی افزود: بسیج سازندگی می تواند به عنوان مسئول اجرایی عمل کند، اما محدودیت این دستگاه به علت مواردی است که در قانون ذکر شده است.

وی با اشاره به بودجه سال 95 افزود: در بودجه امسال برای بنیاد مسکن 8 درصد، آب روستایی 10 درصد، بسیج 1 درصد و حوزه علمیه 3 درصد پیش بینی شده است و این اعتبارات را نمی توان تغییر داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اظهار کرد: بسیج سازندگی می تواند بین 30 تا 40 درصد از اجرای پروژه های راه و شهرسازی را به خود اختصاص دهد و فرمانداری بهشهر برای توسعه این شهرستان آماده هر گونه همکاری با بسیج سازندگی می باشد.

در ادامه دکتر علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تخصیص اعتبارات به برخی مناطق خاص مازندران و تأکید بر اختصاص عادلانه اعتبارات، بیان کرد: اصل کارها باید بر محور عدالت باشد و این درست نیست که برخی امکانات و اعتبارات به محض اینکه وارد استان می‌شود را به نقاط خاصی انتقال بدهند، به همین دلیل بیشتر مشکلات شرق مازندران محصول بی‌عدالتی برخی مسؤولان استانی است.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه به طرح های کوچک و زودبازده صنعتی تصریح کرد: محرومیت شرق مازندران محصول تصمیمات نابجا و ناعادلانه است که از مسئولان استانی انتظار داریم تا با نگاه منصفانه وعادلانه در اعتبارات و امکانات، جایگاه شرق استان را به میانگین استانی ارتقا دهند.
شاعری با بیان اینکه برخی از روستاهای شرق مازندران می توانند با تولید محصولات ارگانیک و بومی پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار گیرند گفت: از همه امکانات و توان در راستای کمک به بسیج سازندگی استفاده می کنیم و توزیع عادلانه امکانات را در استان خواستاریم.
مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران نیز گفت: حرکت های جهادی این سازمان با هدف محرومیت زدایی در پروژه های زودبازده و عام المنفعه دنبال می شود که حفظ روحیه جهادی و کارو تلاش جوانان باید پیوسته استمرار داشته باشد.
غلامرضا شریعتی با بیان اینکه هزینه دستمزد حدود 40 درصد هزینه پروژه های عمرانی را در بر می گیرد افزود: این هزینه در بسیج سازندگی حذف وکارها به صورت رایگان اجرا می شوند.
وی با اشاره به وجود 4هزار پایگاه مقاومت بسیج در استان ادامه داد: اگر هر کدام از این پایگاه ها مجری یک پروژه شوند در استان می توان 4 هزار پروژه زودبازده را با سرعت و کیفیت بیشتر به سرانجام رساند.
شریعتی افزود: اولویت بسیج سازندگی توسعه مناطق دورافتاده و محروم است که بخش کوهستانی رامسر تا گلوگاه را در بر می گیرد و ما آمادگی کامل اجرای پروژه را داریم و با توجه به محرومیت شرق مازندران و نرخ بالای بیکاری باید به این منطقه اهتمام جدی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار