استاندار سیستان و بلوچستان:

جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باعت ایجاد شغل‌های پایدار و کاهش بیکاری می شود

خبرگزاری پانا: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان به دنبال جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشند تا بتوانند با ایجاد شغل‌های پایدار در کاهش بیکاری مؤثر باشند.

کد مطلب: ۵۰۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری، حاتم ناروئی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: زیر ساخت های مناسبی برای جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

وی ظرفیت‌های ویژه استان در زمینه‌های طبیعی، کشاورزی و برخی حوزه‌های دیگر را برشمرد و افزود: در صورتی که از این استعدادها و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، جایی برای نگرانی در توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال باقی نمی‌ماند.

وی بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان در حوزه کشاورزی از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری، علاوه بر افزایش تولیدات داخلی، بستر برای ارتقای سطح اقتصادی استان و ایجاد اشتغال فراهم می‌شود و این یکی از وظایف مسئولان است که باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان عزم و اراده توأم با نظارت مستمر در روند و انجام تعهدات پرداخت تسهیلات و چگونگی پیگیری آن تأکید کرد و افزود: بانک‌ها در پرداخت‌ها و وصول مطالبات قصور نکنند و جدی‌تر پای کار بیایند تا کارها در امر اشتغال‌زایی شتاب بیشتری به‌خود گیرد.

وی تصریح کرد: زمینه برای استقبال از سرمایه‌گذاران استانی، کشوری و همسایگان خارج از کشور در حوزه دریای عمان و خلیج فارس فراهم می‌باشد و هم اکنون استان سیستان و بلوچستان پذیرای حضور سرمایه‌گذاری متناسب با ظرفیت‌های استانی است و در این زمینه پاسخگوی تمامی نیازهای سرمایه‌گذاران نیز هستیم.

ناروئی سرمایه‌گذاری در زمینه تولید انرژی بادی، آبی، خورشیدی و همچنین در بخش‌های صنعت، تجارت و معدن، کشاورزی و خدمات را یکی از ظرفیت‌های خوب استان عنوان کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مذکور آمادگی پاسخگویی به تمامی نیازهای سرمایه‌گذاران را دارد.

در ادامه این نشست معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار با بیان اینکه سهم و تعهد اشتغالزایی در استان در سالجاری 44هزار و 652 شغل است، افزود: عزم جدی و همه جانبه مسئولان دستگاههای اجرایی و بانكهای عامل در تحقق این مهم نقش بسزایی دارد.

عباس نخعی سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری را یکی از اسناد راهبردی استان خواند و گفت: این سند با هدف شناسایی ظرفیت‌‌ها و استعدادهای سرمایه‌‌گذاری تنظیم شده و مسئولان دستگاههای اجرایی موظفند نسبت به اجرای مصوبات سند توسعه اشتغال اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار