در آستانه سنت چند ساله پیاده روی صورت گرفت

فراخوان کاروان پیاده ‌روی ˝یا زینب˝ از قم به مشهد مقدس

کاروان پیاده روی هیات یا زینب از قم به مشهد مقدس برای حرکت در روز 16 مرداد ماه فراخوان کرد.

کد مطلب: ۵۰۳۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، از دیرباز سنت مقدس زیارت پیاده حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران کما بیش وجود داشته و در سال‌های اخیر به همت بزرگمردانی چون مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی به رونق آن افزوده شده است.

اطرافیان شهید ابوترابی پس از شهادت ایشان سنت پیاده‌روی را از قم ادامه دادند و اکنون هیأت یا زینب(س) قم بانی این حرکت است.

این کاروان با هدف احیای مراسم معنوی پیاده‌روی تشکیل شده است و در مسیر حرکت کاروان با حضور در شهرهای مختلف به تبلیغ و ترویج این فرهنگ غنی شیعی می‌پردازد و شرکت کنندگان در این طرح حدود 19 روز در راه هستند و پس از آن به مدت سه روز در مشهد حضور دارند.

مدیر کاروان هیأت یا زینب(س) در خصوص تعداد افراد شرکت‌کننده در این کاروان بیان کرد: تعداد اعضای کاروان از 20 نفر آغاز شده و اکنون به حدود 500 نفر رسیده است. بیشتر افراد شرکت کننده در این کاروان را جوانان دانشجو و طلبه کل کشور تشکیل می‌دهند ولی افراد میان سال نیز در این کاروان حضور دارند.

خادم حسینی اظهار کرد: علاقه مندان برای ثبت نام در کاروان پیاده روی مشهد مقدس می‌توانند به سایت www.yazeinaba.ir مراجعه کرده و یا با شماره تماس 09198700188 تماس حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار