مدیرکل امورتربیتی و مشاوره آموزش و پرورش:

رشته های دریایی در جداول دروس هنرستانها به خوبی تثبیت شد

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگسازی در زمینه مسائل دریایی می تواند از طریق آموزه های دینی و تاریخی که شناخت دریا در آن جایگاه خاصی دارد صورت گیرد.

کد مطلب: ۵۰۱۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ مسعود شکوهی در جلسه گسترش فرهنگ دریایی و بحث انتخاب رشته در زمینه مسائل مربوط به دریا که صبح امروز در ساختمان شهید علاقمندان برگزار شد اظهار داشت: همه دنیا به بحث دریا و شناخت آن اهمیت ویژه ای می دهد که این دیدگاه باید در کشور ما نیز به وجود بیاید .


وی افزود: ما باید از ظرفیت دریا و ارتباطهایی که می توانیم از طریق دریا داشته باشیم برداشت ویژه ای کنیم و صنایع دریایی و مشاغل دریایی را با توجه به این ظرفیت برنامه ریزی کنیم.


مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پس از تحریم های ناعادلانه علیه ایران ظرفیت دریاها اهمیت ویژه ای پیدا کرده و ما باید در این زمینه برای دانش آموزان و اولیای آنها فرهنگ سازی مناسب را انجام دهیم .


وی ادامه داد: فرهنگسازی در زمینه مسائل دریایی می تواند از طریق آموزه های دینی و تاریخی که شناخت دریا در آن جایگاه خاصی دارد صورت گیرد. تا از فرصت هایی که دریا در اختیار ما قرار می دهد به خوبی استفاده کنیم .


شکوهی گفت: بسیاری از کشورها در زمینه تربیت نیروی انسانی برای استفاده از ظرفیت دریا پیشگام هستند و این که کشور ما با آبهای آزاد در ارتباط است یک نعمت عظیم الهی است که بسیاری از کشورها به این نعمت حسرت می خورند.


وی اضافه کرد: در تعیین جدول دروس و رشته های هنرستان ها در رشته کار و دانش با جدیت رشته های دریایی تثبیت شد و در نظام شش سه سه امیدواریم بتوانیم با کمک فعالان عرصه دریا رشته های خوبی را تعریف کنیم و از ظرفیتهای آن استفاده کنیم.


مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه بحث دریا به خوبی دیده شده و سهم دریا و اقتصاد دریایی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن در دستور کار قرار گرفته است ما نیز باید صنایع دریایی را افزایش دهیم تا بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.


وی گفت: ارگان های مختلف باید با آموزش و پرورش برای رسیدن به این هدف متعالی که فرهنگ سازی در زمینه ظرفیت دریاهاست با آموزش و پرورش همکاری مشخصی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار