سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان مهدیشهر:

اقامتگاه های بوم گردی ظرفیت اقامت در مهدیشهر را به 300 نفر رساند

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر گفت: با بهره برداری از اقامتگاه های بوم گردی، ظرفیت اقامت در شهرستان مهدیشهر به 318 نفر رسیده است.

کد مطلب: ۴۹۷۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، همایون جورابلو افزود: با راه اندازی شش اقامتگاه بوم گردی، 143 نفر به ظرفیت اقامتی مهدیشهر افزوده شد.
وی با بیان اینكه ظرفیت اقامت در مهدیشهر با وجود دو هتل دربند و سنگسر، قبل از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی 175 نفر بود، گفت: در حال حاضر سه اقامتگاه بوم گردی در روستای "کولیم"، یك اقامتگاه در روستای "فینسک"، یك اقامتگاه در روستای "تم" و یك اقامتگاه بومی در "شهمیرزاد" فعال است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان مهدیشهر، اقامتگاه های بوم گردی را در افزایش میزان اقامت مسافران در مهدیشهر و شهمیرزاد موثر دانست و افزود: بسیاری از مسافران و گردشگران، اقامتگاه های سنتی و با قیمت مناسب را ترجیح می دهند و اقامتگاه های بوم گردی می‌تواند زمینه ساز اقامت هر چه بیشتر مسافران در این شهرستان باشد.
جورابلو گفت: افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی، علاوه بر افزایش میزان اقامت مسافران، زمینه ساز اشتغال، حمایت اقتصادی از خانواده های روستایی و مالكان خانه های سنتی و روستایی است.
مهدیشهر در 16 کیلومتری شمال سمنان قرار دارد. شهر زیبا و خنک شهمیرزاد که از جمله شهرهای شهرستان مهدیشهر است، هر ساله هزاران گردشگر را به دیدن مناظر زیبا و درختان سر به فلک کشیده این شهر می کشاند.
شهمیرزاد در 6 کیلومتری شمال مهدیشهر واقع شده و شهر نمونه گردشگری بین المللی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار