رییس اتحادیه طلاو جواهر در گفت وگو با پانا:

مدیریت بازار ارز در دست عده‌ای سوداگر است/افزایش نرخ ارز ارتباطی به پایان سال مالی چین ندارد

خبرگزاری پانا: رییس اتحادیه طلا، جواهر ،سکه ،نقره و صرافی با بیان اینکه قیمت طلا با وجود کاهش اندک جهانی کاهش نداشته است ، گفت : افزایش نرخ ارز ربطی به افزایش تقاضا ناشی از پایان سال مالی چین ندارد و مدیریت این بازار در دست عده ای سوداگر است .

کد مطلب: ۴۹۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

احمد وفادار درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در پاسخ به این سوال که آیا نوسان نرخ ارز در روزهای اخیر متاثر از پایان سال مالی چینی و الزام تجار و وارد کنندگان به ارایه ارزهای قراردادهاست، اظهارکرد: افزایش نرخ ارز هیچ ارتباطی به پایان سال مالی چین ندارد و عده ای سوداگر مدیریت بازار ارز را به دست گرفته اند .

وی افزود: دست های سوداگرانه و سفته بازانه بازار ارز را به نفع منافع خود مدیریت می کنند و نمی توان گفت شرایط کنونی بازار ارز ناشی از افزایش تقاضاست.

رییس اتحادیه طلا،جواهر ،سکه ،نقره و صرافی خاطرنشان کرد: یکی دیگراز دلایل نوسان های نرخ ارز هیجانات منفی است که موجب هدایت نقدینگی موجود در بازار به سمت بازارهای سکه ،طلا و ارز می شود.

وفادار اضافه کرد: با وجود کاهش قیمت اونس جهانی قیمت طلا در کشور از میانگین قیمت جهانی پیشی گرفته است و نقدینگی های سرگردان به جای بازارهای مولد اقتصادی سر از بازار دارایی های سرمایه ای درآورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار