معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

رواج ازدواج سفید فاجعه است/محدود کردن کودکان و نوجوانان در فضای مجازی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش سن ازدواج در بین جوانان، گفت: رواج روابط خارج از چارچوب ازدواج بین دختران و پسران و به وجود آمدن پدیده‌هایی مانند ازدواج سفید برای جامعه ما فاجعه است و مورد قبول هیچ کس نیست.

کد مطلب: ۴۹۶۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سعید شبستری در همایش بررسی راهبردهای ازدواج سالم، آسان و پایدار جوانان، با ابراز نگرانی از رواج ارتباطات نامشروع بین جوانان، افزود: زمانی حتی ارتباط حداقلی بین دختر و پسر ناپسند بود اما امروز شاهد روابط آزاد برخی از جوانان هستیم که حرمت‌ها را از بین برده و تمایل به ازدواج را کاهش داده است.

وی گفت: متاسفانه سبک زندگی خانواده‌ها تغییر یافته و بنیان خانواده در جامعه آسیب‌پذیر شده است، گفت: بسیاری از سریال‌های به اصطلاح خانوادگی که از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود در واقع برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها ساخته شده و به صورت ناخودآگاه بر ذهن خانواده‌ها اثر می‌گذارند.

شبستری اضافه کرد: برنامه‌های ماهواره‌ای در پوشش فیلم و سریال، روابط نامشروع را توجیه‌پذیر جلوه می‌دهند و خانواده‌ها باید نسبت به این خطرات آگاه باشند.

معاون استاندار آذربایحان شرقی، بلوغ زودرس را دیگر چالش پیش روی جامعه دانست و گفت: دسترسی بی‌قید و شرط کودکان و نوجوانان به شبکه‌های مجازی باعث بسیاری از تهدیدات شده است و خانواده‌ها با آگاهی نسبت به پیامدهای استفاده از این ‌شبکه‌ها، مراقب کودکان خود باشند تا شاهد مشکلات اجتماعی در آینده نباشیم.

شبستری، معضل اعتیاد را نیز یادآور شد و گفت: اعتیاد بانوان بنیان‌های خانواده را تهدید می‌کند و باید تلاش کنیم با برنامه‌های پیشگیرانه خانواده‌ها را در مقابل اعتیاد مصون سازیم.

لیلا جاویدان، معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این همایش از تشکیل دبیرخانه دایمی تخصصی ازدواج با هدف محتواسازی آموزش‌های مورد نیاز و کمک به تسهیل ازدواج در استان خبر داد و گفت: ارایه آموزش‌های ازدواج در مدارس استان و ایجاد مراکز تخصصی ازدواج از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان در حوزه ازدواج است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار