برگزاری اولین همایش ملی غار کرفتو دیواندره

فرماندار شهرستان دیواندره در ارتباط با برگزاری اولین همایش ملی غار کرفتو گفت:طبق برنامه زمانبندی شده اولین همایش ملی غار کرفتو ششم خرداد در شهر دیواندره و روز هفتم خرداد در غار کرفتو برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۴۹۴۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا دیواندره کردستان بهرام فاتحی فرماندار شهرستان دیواندره با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی اولین همایش ملی غارکرفتو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در روز گذشته گفت: طبق برنامه زمانبندی شده اولین همایش ملی غار کرفتو ششم خرداد در شهر دیواندره و روز هفتم خرداد در غار کرفتو برگزار خواهد شد.

وی افزود: ساز و کارهای لازم برای برگزاری هر چه باشکوهتر این همایش تدارک دیده شده است و امیدواریم برنامه‌هایی که در این همایش دو روزه برگزار می‌شود رضایت‌بخش باشد.

فاتحی تصریح کرد: انتظار داریم هر کس که دل در گرو ترقی این میراث باستانی دارد در این همایش حضور پیدا کند و از همه صاحب نظران و نخبگان جهت شرکت در این همایش دعوت می نماییم.

فرماندار دیواندره به بحث اسکان مهمانان همایش پرداخت و خاطرنشان ساخت: با همت مسئولان تا به امروز برنامه های برگزاری همایش کرفتو را جلو برده ایم و امیدواریم در روزهای باقی مانده نیز مشکلی پیش نیاید و تنها مشکلی که در برگزاری این همایش با آن روبرو بودیم بحث اسکان مهمانان است که در این خصوص ۱۵ مهمانسرای ادارات شهرستان دیواندره در نظر گرفته شده و همچنین تعدادی از متمکنین شهرستان برای پذیرش مهمانان در منازل خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: به امید خدا با تدابیری که اندیشیده شده است در بحث اسکان مهمانان مشکلی نخواهیم داشت و مراسم افتتاحیه در اولین روز همایش نیز در محل مجتمع گردشگری «دیار» دیواندره برگزار خواهد شد.

بهرام فاتحی ضمن تقدیر و تشکر از مردم دیواندره برای همکاری در برگزاری این همایش افزود: متأسفانه کار قابل توجهی در مورد غار کرفتو انجام نشده است که امیدواریم با برگزاری این همایش گامی در جهت شناساندن مجموعه تفریحی، باستانی و طبیعی کرفتودر عرصه جهانی باشد.

فرماندار دیواندره عنوان کرد: برای نفرات و آثار برتر در همایش غارکرفتو تندیسی از نماد و شکل سنگ‌های غار طراحی شده است.

وی افزود: ارزش و خروجی همایش به گردآوری مجموعه مقالات است و در همین راستا مجموعه مقالات ارسالی به این همایش چاپ خواهد شد و امیدواریم که به عنوان یک سند ماندگار در ثبت این اثر در سازمان یونسکو نقش مهمی ایفا کند.

فاتحی در پایان عنوان کرد: مجموعه مقالات چاپ شده در سطح دانشگاه‌های برتر کشور توزیع میگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار