قناعتی خواستار شد؛
آموزشگاه های رانندگی مجاز در محدوده زوج و فرد تردد کنند
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: خودروهای سرویس مدارس و نیز آموزشگاه های رانندگی به دلیل نوع فعالیت شان نباید در محدوده زوج و فرد با جریمه روبرو شوند.
به گزارش خبرگزاری پانا، ابوالفضل قناعتی در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورا با اشاره به مشکلات خودروهای سرویس مدارس و آموزشگاه های رانندگی گفت: جریمه شدن رانندگان این خودروها در محدوده زوج و فرد مشکلی بود که این افراد در سال ۹۴ با آن دست به گریبان بودند اما مثل اینکه در سال ۹۵ نیز دوباره با این مشکل مواجه اند.
وی ادامه داد: ۵۰ هزار خودروی سرویس مدرسه و نیز ۵ هزار خودرو آموزشگاه رانندگی وجود دارند که بر حسب ضرورت فعالیشتان باید در محدوده زوج و فرد تردد کنند، از این رو نباید با جریمه روبرو شوند.
عضو هیئت رئیسه شورا تصریح کرد: از اینرو خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر این عزیزان هستیم تا ورود آنان به محدوده زوج و فرد با مشکلی مواجه نشود. البته محدوده طرح ترافیک به هیچ عنوان شامل این تسهیلات نخواهد بود.
قناعتی همچنین تشکر و قدر دانی خود از شهردار تهران را به واسطه برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب و نیز راه اندازی ایستگاه متروی شهر آفتاب ابراز داشت.
همچنین با تصویب شورای شهر تهران «شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک» به شهرداری تهران برگشت داده شد.
علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه "اعطای مجوز به شهرداری تهران برای خرید سهام شرکت مطالعات جامع حمل ونقل وترافیک" گفت: ریشه بسیاری از مشکلات ترافیکی موضوعات مرتبط با شهرسازی است و مشکلات ترافیکی که امروز با افتتاح فروشگاههای بزرگ شاهد آن هستیم به خاطر نبود مطالعات ترافیکی است.
وی اعلام کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با خرید این سهام و بازگشت این شرکت به شهرداری به شرطی موافق است که اکثر سهام در اختیار شهرداری باشد.
اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص گفت: این شرکت، شرکتی دانش بنیان برای طرح های جامع شهر است، و ضمن موافقت با این لایحه باید اساسنامه آن ظرف مدت یک ماه به صحن شورای شهر ارائه شود.
محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت وجود این شرکت در شهرداری اظهار داشت: اگر درپروژه ها درصد ناچیزی صرف مطالعات شود، بودجه مصرفی مطابق با نیازهای شهری و به صورت دقیق هزینه می شود.
وی با بیان اینکه امروز نیاز وجود این شرکت کاملا احساس می شود گفت: می توان در هیات مدیره این شرکت افرادی از حوزه های شهرسازی و عمران و سایر حوزه ها با محوریت حمل و نقل و ترافیک قرار داد تا همه در جریان سیاست گذاری های ترافیکی شهر قرار گیرند.
اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: این شرکت سابقه ۲۳ سال کار در این حوزه را دارد و می توان ادعا کرد که آمارها و ارقام استراتژیکی که در این شرکت وجود دارد در هیچ شرکت دیگری نیست.
وی اظهار داشت: موضوع سهام داران نیز قابل حل است و می توان از حوزه هایی همچون شهرسازی در هیات مدیره این شرکت دعوت کرد.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص گفت:طرح جامع نیز به همین صورت است، به گونه ای که افراد در تخصص های مختلف اطلاعات و موضوعات خود را ارائه می کنند و در نهایت شهرسازان اقدام به جمع بندی موضوع و طراحی، طرح جامع شهر می کنند.
حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این لایحه گفت: جمع بندی های کارشناسی این موضوع را به ما نشان داد که شهر نیاز به وجود چنین مرکزی دارد.
وی بازگشت این شرکت را نقطه عطفی برای مدیریت شهری دانست و گفت: اعضای شورای شهر در جایی که دیدند شهر نیاز به جای تخصصی دارد از نظرات خود صرف نظر کردند.
کاشانی اظهار داشت: گره های ترافیکی در شهر باید برطرف شود و برای این موضوع می توان از نظرات سایر معاونت ها در این موضوع بهره مند شد.
در نهایت مصوب شد که شهرداری سهام دار عمده این شرکت شده و بر همین اساس اساسنامه آن برای تصویب به شورای شهر تهران ارائه شود.
ارسال دیدگاه