رشد 20 درصدی پرداخت زکات در شهرستان همدان

مدیر کمیته امداد شهرستان همدان در جلسه شورای زکات این شهرستان که با حضور اعضای آن در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، خبر داد: میزان زکات جمع آوری شده در سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۴۹۲۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد


نقی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: با بیان اینکه این موضوع نشان دهنده فرهنگ سازی و اعتماد هر چه بیشتر به کمیته امداد است ، خاطرنشان کرد : دعوت هر چه بیشتر مردم برای انجام این فریضه سبب شده تا زکات سال 94 بیشتر از سالهای گذشته باشد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور فعال اعضای شورا در جلسه و همچنین قدردانی از همت والای کشاورزان زحمتکش در احیاء این فریضه الهی اظهار داشت : در سال 94 مبلغ10 میلیارد و 710 میلیون رالر کل زکات پرداختی به این نهاد مقدس بوده است .
این مقام مسئول بیان داشت : از این مبلغ ، 263 میلیون و 340 هزار رالت سهم محرومین بوده که در بخش جهیزیه نوعروسان تحت حمایت هزینه گردیده و همچنین مبلغ یک میلیارد و 254 میلیون رالو زکات مستحبی جمع آوری شده و در بین محرومان و نیازمندان توزیع شده و 6 میلیارد و 240 میلیون رالت به عنوان زکات پروژه جمع آوری شده که در قالب 9 پروژه احداثی از قبیل احداث و تعمیرات مساجد ، تعمیرات مجتمع فرهنگی مذهبی ، اماکن متبرکه و جدول گذاری روستاها مصرف شده است .
منوچهری در ادامه این جلسه افزود : در سال 94 مبلغ 2 میلیارد و 953 میلیون رالا بابت زکات فطره جمع آوری شده است .
در این جلسه فرماندار همدان نیز با اشاره به آیات قرآن کریم و تاکید خداوند متعال بر انجام این فریضه الهی خواستار تلاش و همت مضاعف در این راستا بمنظور بهره مندی از خیرات و برکات عظیم آن شد و در خصوص تشکیل کارگروه فرهنگی در شورای زکات شهرستان تاکید و مطالبی بیان داشت.
فرماندار همدان نقش بی بدیل روحانیت را در تبلیغ این امر مهم با عنایت به جایگاه ویژه روحانیت بین مردم مهم دانسته و از آنان خواست تا در آگاهی و بیان مسائل اعتقادی و شرعی به کشاورزان بیش از پیش تلاش کنند.

/شهبازی محب/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار