70 درصد عینک های طبی و آفتابی کشور قاچاق است

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینك تهران، سهم قاچاق را در بازار عینك های طبی و آفتابی كشور 70 درصد اعلام كرد.

کد مطلب: ۴۹۱۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، حمید ثابت قدم در نشستی خبری گفت: در دنیا 25 درصد افراد از عینك طبی استفاده می كنند و با توجه به جمعیت 80میلون نفری ایران، سالانه به 20 میلیون عینك در كشور نیاز است.
وی سهم تولید داخل در عینك طبی را كمتر از 5 درصد ذكر كرد و گفت: در حال حاضر 4 واحد عدسی تراشی در كشور فعالیت می كنند و نیاز عمده كشور از كشورهای فرانسه، ایتالیا، چین، تركیه و ‌آلمان تامین می شود.
وی با اشاره به فعالیت چند كارخانه عینك سازی در گذشته گفت: این واحدهای تولیدی با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی در كشور از جمله ركود و قاچاق كار خود را متوقف كرده اند.
ثابت قدم حجم واردات عدسی را در سال گذشته 30 میلیون زوج اعلام كرد و گفت: از این میزان تنها هفت میلیون زوج به طور قانونی وارد كشور شده و مابقی به طور قاچاق وارد شده است.
وی بر كاهش تعرفه واردات عینك در كشور تاكید كرد و گفت: تعرفه عینكن آفتابی از 32 درصد به 20 درصد و عینك های طبی از 20 درصد به 7 درصد كاهش یافته است این در حالی است كه كالاهایی همچون ساعت و موبایل با تعرفه 4 درصدی وارد كشور می شوند؛ به این ترتیب عینك در زمره كالاهای لوكس قرار گرفته است و ما درخواست داریم تعرفه واردات عینك به چهار درصد كاهش پیدا كند زیرا بالابودن تعرفه واردات، افزایش سهم قاچاق را بدنبال دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار