ویژه برنامه ˝چارسوق شعر˝ فرصتی برای شاعران اصفهان

ویژه برنامه چارسوق شعر به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان به همت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۴۹۰۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ، ویژه برنامه چارسوق شعر به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان، به همت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری برگزار شد.
در این برنامه که با هدف ترویج ترانه سرایی و شاعری با محوریت اصفهان برگزار شده بود 15 نفر از جوانان ترانه‌سرا حضور داشتند که آثار منتخب خود را قرائت کردند.
مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برای آماده‌سازی این برنامه طی روزهای گذشته فراخوانی مبنی بر جذب و دریافت آثار در حوزه ترانه‌سرایی با موضوع نصف جهان صادر کرد و پس از دریافت، آن‌ها را در شورای شعر این مرکز متشکل از آقایان عباس شاهزیدی(خروش)، امیرحسین یاوری، محمدحسین صفاریان، حسین عبدالوند، یوسف خوش‌نظر، حمیدرضا وطن‌خواه و خانم‌ها ملوک عابدی و الهه رضایی بررسی و در نهایت اثرات برتر برای اجرا در برنامه انتخاب شدند.
علیرضا بدیع، افشین یداللهی، مهدی ایوبی، ابراهیم اسماعیلی و عباس شاه‌زیدی میهمانان ویژه چارسوق شعر به شمار می‌رفتند هرکدام در خلال برنامه به خواندن آثار خود پرداختند.
در این مراسم چند قطعه موسیقی مرتبط با اصفهان به نام‌های "به اصفهان رو، سرزمین مهربونی، سایه سلطان و زنده رود خاطره" نیز پخش شد که توسط مجری برنامه علیرضا بدیع به حضار معرفی شد.
محسن آزادی، حسام بهرامی، مسیح صالحی، حسین عبدالوند، بهاره ضیایی، بهنام نیک‌نام، سهیلا عموشاهی، حامد مفتخرحسینی، الهام ریزوندی و روزبه آزادی سرایندگان آثار برگزیده برنامه چارسوق شعر به شمار می‌رفتند هریک از این ترانه گوین به خواندن آثار خود مشغول شدند ودر پایان نیز از آن‌ها تقدیر شد.
رتبه بالای اصفهان در ترانه‌سرایی در مقایسه با تهران
علیرضا بدیع، شاعر مطرح کشور در حاشیه اجرای مراسم با اشاره به برگزاری این گونه برنامه‌ها گفت: در این برنامه به اصل مطلب یعنی شعرخوانی پرداخته شده بود و از ارایه موضوعاتی چون سخنرانی و گزارش عملکرد که باعث خستگی مخاطب می‌شود پرهیز شد. خوشحال هستم که در ویژه‌برنامه چارسوق شعر از افراد صاحب نام آشنا نیز به عنوان مهمان ویژه دعوت شده بود که به جذابیت بیشتر برنامه افزود.
وی ادامه داد: در این برنامه ما در بطن کلمات دوستان و شعرهایی که خوانده می‌شد به نقاط مختلف اصفهان سفر کردیم، آن هم یک سفر ذهنی و خیالی که خستگی را از تن همه به در می‌کرد.
علیرضا بدیع در ارتباط با ترانه‌های خوانده شده توسط جوانان نوپای اصفهانی در این عرصه خاطر نشان کرد: در مجموع ترانه‌های خوب و قابل دفاعی خوانده شد. هرچند نقاط ضعفی در برخی از ترانه‌ها موجود بود که البته خیلی طبیعی است اما کار قوی بود، من زمانی که برنامه امشب را با برنامه‌های بزرگی که در تهران برگزار می‌شود، مقایسه می‌کنم می‌بینم این برنامه خیلی قوی‌تر اجرا شد و ترانه‌ها از محتوا و استحکام بیشتری برخوردار بودند.
وی در خاتمه بیان کرد: عجیب نیست که در اصفهان چنین استحکامی در ترانه‌گویی وجود داشته باشد چراکه اینجا یکی از پایتخت‌های ادبی ایران در روزگار معاصر و قدیم بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار