با حضور فرمانده قرارگاه سّری نصرت

مراسم اربعین شهدای گمنام صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد

مراسم چهلمین روز خاکسپاری شهدای گمنام صدا و سیمای مرکز قم، شب گذشته با حضور سردار اهوازیان در این مرکز برگزار شد.

کد مطلب: ۴۸۹۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، سردار عبدالفتاح اهوازیان فرمانده قرارگاه سرّی نصرت در دوران دفاع مقدس و همرزم سردار شهید علی هاشمی طی سخنانی در مراسم اربعین لاله های فاطمی، دو شهید گمنام دفاع مقدس مدفون در صدا و سیمای مرکز نور، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) با وجود سن کمی که داشت، طرح ها و ابتکارات خارق العاده ای برای آزاد سازی مناطق از دست نیروهای بعثی عراق ارائه می داد.

وی اهمیت حضور مستشاری و میدانی نیروهای ایرانی در دفاع از حرم های اهل بیت(ع)را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر این حضور مقتدرانه نبود، تکفیری های داعش به مقدسات دینی ما اهانت می کردند و آثار و نمادهای اسلام و مقدسات اسلامی را از بین می بردند.

اهوازیان همچنین خاطرنشان ساخت: افرادی که در فتنه سال 88 می گفتند نه غزه، نه لبنان و عده ای نیز امروز همان راه را دنبال می کنند، باید بدانند که گروه هایی از جوانان لبنانی بودند که در کنار رزمندگان اسلام حاضر می شدند و از اسلام و ایران اسلامی دفاع می کردند.

در ابتدای این مراسم، علی مالکی نژاد از جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اشعاری را در وصف مقام شهدا بخصوص شهدای گمنام نوحه خوانی کرد.

این مراسم در جوار مزار دو شهید گمنام و با حضور مسئولانی چون سید مهدی صادقی استاندار قم، سردار احمدی فرمانده سپاه استان، لطفی نیاسر و احمد حسینی مدیران کل صدا و سیما و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و جمع زیادی از پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده های معظم شهیدان بخصوص شهدای مدافع حرم، خانواده های کارکنان صدا و سیما و عموم ارادتمندان به فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

پیکر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام فاطمیه در اواخر اسفند سال 94 از حرم حضرت معصومه(س) تا صدا و سیمای مرکز قم با شکوه خاصی تشییع شد؛ دو شهید در صدا و سیما، دو شهید در شهر کهک و یک شهید نیز در محل لشکر عملیاتی قم خاکسپاری گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار