مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان :

هماهنگی دستگاه‌ها باعث ارتقای سلامت فردی و اجتماعی دانش‌آموزان می شود

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دستگاه‌ها اجرایی برای ارتقای سلامت فردی و اجتماعی دانش‌آموزان باید باهم هماهنگ باشند چون نتیجه آن ارتقای سلامت جامعه است.

کد مطلب: ۴۸۹۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، علی کرم‌پور ظهر امروز در حاشیه دومین المپیاد استانی سلامت دانش‌آموزان که با عنوان بهداشت‌یاران مدارس ابتدایی هرمزگان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتقای سلامت جامعه باید از مدارس و از سنین کودکی در میان دانش‌آموزان تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود: در نظر گرفتن مجموعه‌ای از دانش‌آموزان یک مدرسه به عنوان بهداشت‌یاران سلامت سبب دغدغه‌مندی و توجه آن‌ها به مقوله سلامت از سنین کودکی شده و باور به سلامت را در میان دانش‌آموزان نهادینه می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: اگر بتوانیم هر ساله بر یک یا دو بیماری قابل پیشگیری و آموزش راه‌های مقابله با آن و اصول تغدیه‌ای مرتبط با آن متمرکز شده و نوجوانان خودمان را در مدارس نسبت به این بیماری‌ها آگاه کنیم، دانش‌آموزان ما سفیران سلامت در جامعه هستند و عملا همه جامعه با روش‌های پیشگیری از بیماری‌ها آشنا شده و در نتیجه جامعه به سمت سلامت حرکت می‌کند.

وی افزود: قریب به 30 تا 40 میلیون نفر در جامعه با آموزش و پرورش و اولیای مدارس در ارتباط مستقیم قرار دارند و آموزش مناسب به دانش آموزان بلافاصله تاثیر خود را در جامعه بجا خواهد گذاشت.

کرم‌پور مهم‌ترین چالش جامعه را در آینده نزدیک موضوع سلامت و هزینه‌های سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم در موضوع سلامت به مسئله پیشگیری کمک کرده و آموزش مناسبی را در زمینه خودمراقبتی به دانش آموزان و جامعه ارائه کنیم، بسیاری از هزینه‌های درمانی کاهش و می‌توان اعتبارات حاصل از آن را در زمینه بهبود وضعیت آموزش و پرورش و رفاه مردم هزینه کرد.

وی هزینه کردن در زمینه آموزش سلامت را زودبازده و پرسود به نفع جامعه برشمرد و اظهار داشت: لازمه آموزش صحیح به دانش آموزان سلامت جامعه دانش‌آموزی است و این اداره کل هم‌راستا با سیاست‌های کلان وزارتخانه آماده همکاری با برنامه‌ها در این زمینه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار