رییس کل بیمه مرکزی :

اصلاح آیین نامه تعرفه های بیمه ای در اسفند/بیمه نامه شخص ثالث با افزایش قیمت خودرو تغییر نمی کند

خبرگزاری پانا: رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بیمه نامه شخص ثالث با افزایش قیمت خودرو تغییر نمی کند ، گفت: آیین نامه تعرفه های بیمه ای در شورای عالی بیمه که در اسفندماه برگزار می شود ،مصوب خواهد شد.

کد مطلب: ۴۸۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، محمد کریمی در یک نشست خبری ضمن اعلام این مطلب در مورد افزایش قیمت خودرو و تأثیر آن بر بیمه نامه ها گفت: بیمه نامه شخص ثالث با افزایش قیمت خودرو تغییر نمی کند اما در ارتباط با بیمه بدنه با توجه به اختیاری بودن آن امکان افزایش بیمه نامه وجود دارد.
رییس کل بیمه مرکزی گفت: بخشی از امید به آینده در جوامع مترقی ناشی از امتیازهایی است که شرکت های بیمه ارایه می دهند.
وی با بیان اینکه تنها 10 درصد مردم در مقابل حوادث غیر مترقبه بیمه هستند ، اظهار کرد: پرداخت مستمری به کارکنان شاغل در دولت و صنایع به تازگی آغاز شده است.
کریمی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه ابتدایی امسال 27 میلیون بیمه نامه صادر شده که 53 درصد آنها توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.
رییس کل بیمه مرکزی افزود: در سال 84 ، 21 هزار میلیارد ریال بیمه نامه صادر شده که در سال 90 به 85 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی در خصوص پرداخت خسارت های بیمه ای نیز گفت: 14 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت شده در سال 84 به 90 هزار میلیارد ریال در سال 90 افزایش یافته است.
کریمی با اشاره به فاصله معنا دار سرانه بیمه در کشور نسبت به نرم جهانی اظهار کرد: سرانه بیمه در سال 84 ، 34 دلار بوده که در سال 90 به 93 دلار افزایش یافته است و این در حالی است که میانگین جهانی سرانه بیمه 608 دلار است.
رییس کل بیمه مرکزی با اعلام اینکه 1300 نفر زندانی ناشی از مابه التفاوت بیمه نامه های شخص ثالث در زندان هستند گفت: 7 هزار و 500 زندانی طی سال های گذشته با استفاده از امکانات صندوق تأمین خسارت های بدنی آزاد شده اند.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه نظارت بیمه مرکزی اظهار کرد: لایحه اصلاح قانون شخص ثالث تنظیم شده است که براساس یکی از مواد آن بیمه نامه اجباری برای راننده صادر می شود تا در صورت فوت راننده مقصر خانواده وی امکان استفاده از بیمه را داشته باشند.
کریمی درخصوص تخلف بیمه پارسیان نیز خاطرنشان کرد: تخلف بیمه پارسیان پولشویی نبوده و تخلف هایی ناشی از اصلاح آیین نامه صورت گرفته و تا اطلاع ثانوی صدور بیمه نامه شخص ثالث برای این شرکت ممنوع است.
وی درخصوص تخلف برخی دیگر از شرکت های بیمه ای نیز گفت: آزاد سازی بیمه ها نیاز به یک اقدام 4 تا 8 ساله دارد و برخی شرکت ها با رقابت منفی تخلف هایی انجام داده اند که به این منظور آیین نامه اصلاحی تهیه و در اسفند ماه سال جاری در شورای عالی بیمه مصوب خواهد شد.
رییس کل بیمه مرکزی درباره بیمه نوسان های بیمه ارز نیز گفت: آیین نامه اجرایی بیمه نوسان های بیمه ای ارز نیز مصوب شده اما به دلیل نوسان های خارج از عرف نه در صادرات و نه در واردات بیمه ای صادر نشده است.
کریمی درباره بیمه نفت کش ها نیز گفت: براساس مقررات بین المللی بیمه نفتکش های داخلی و خارجی در حال انجام است و اگر نفتکش خارجی بدون بیمه به کشور وارد شود در صورت تأیید وزارت نفت بیمه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار