اطلس مشاغل بومی خراسان جنوبی در نمایشگاه مشاغل رونمایی شد

در مراسم افتتاح این نمایشگاه از اطلس مشاغل بومی و نرم افزار مشاغل خانگی استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین رونمایی شد.

کد مطلب: ۴۸۸۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا ، عباس لامعی صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل استان با بیان این مطلب که این نمایشگاه 56 غرفه دارد، تصریح کرد: از این میزان 31 غرفه آن در اختیار آموزش و پرورش می باشد و هنرجویان هنرستان های 8 شهرستان بیرجند، سربیشه،درمیان،خوسف،قاین،بشرویه،طبس و زیرکوه در این غرفه ها فعالیت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به معرفی57 شغل سنتی نظیر تولید پارچه های سنتی، حصیر بافی، رفوگری،قالی بافی و گلیم بافی به دانش آموزان، در اطلس مشاغل بومی استان، افزود: قریب یکصد فرصت شغلی خانگی در نرم افزار مشاغل به دانش آموزان خراسان جنوبی معرفی شده است .


لامعی به سیاست های آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود : یکی از برنامه های آموزش و پرورش در افق 1404 سوق دادن بیش از 70 درصد دانش اموزان به سمت فعالیت های فنی و حرفه ای است و این نمایشگاه می تواند در معرفی مشاغل استان سهم به سزای داشته باشد .


وی، فراهم نمودن زمینه و شرایط لازم جهت آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف، ترویج فرهنگ اشتغال و کارآفرینی در جامعه، فراهم آوردن زمینه آشنایی دانش آموزان با مشاغل موجود در جامعه، فراهم آوردن زمینه آشنایی دانش آموزان با کارآفرینان استان و آشنایی دانش آموزان و اولیای آن ها با رشته های تحصیلی شغلی کاردانش و فنی و حرفه ای را از جمله مهم ترین اهداف برپایی نمایشگاه بر شمرد.

گفتنی است این نمایشگاه از ششم لغایت نهم اردیبهشت ماه سال جاری در سالن شماره یک نمایشگاه بین المللی بیرجند به مدت 4 روز برای بازدید عموم دایر است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار