ساخت كفشی كه قادر به تولید الكتریسیته است

یك شركت ایتالیایی اقدام به تولید نمونه اولیه كفشی كرده كه قادر به تولید الكتریسیته از حركت كاربر است.

کد مطلب: ۴۸۷۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، ویبرام (Vibram) یك شركت ایتالیایی مشهور در حوزه تولید كفش است، این شركت نمونه اولیه محصول جدید خود راكه قادر به تبدیل انرژی حركتی به الكتریسیته است را رونمایی كرده تا از آن برای شارژ موبایل استفاده كند.
این كفش با فناوری انحصاری شركت ویبرام ساخته شده و مؤسسه فناوری ایتالیا (IIT) نیز در این پروژه به ویبرام كمك كرده است، علاوه براین، شركت این‌استپ نانوپاور (InStep Nanopower) نیز در تولید این محصول همكاری داشته است، این‌استپ یك شركت آمریكایی است كه از فناوری‌ نانو در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌كند.
این دو شركت ایتالیایی و آمریكایی با استفاده از فناوری‌ نانو، كفش‌هایی تولید كردند كه می‌تواند حركت كاربر را به انرژی الكتریكی تبدیل كرده و آن را ذخیره‌سازی كند.
از این انرژی می‌توان برای شارژ ادوات همراه نظیر موبایل استفاده كرد.،در مركزاین كفش، یك قطعه الكترونیكی قرار داده شده‌است كه می‌تواند انرژی الكتریكی تولید كند.
اگر كاربر با سرعت معمولی حركت كند، این كفش قادر به تولید یك وات انرژی است، با 8 ساعت حركت كردن می‌توان انرژی مورد نیاز تلفن همراه را تأمین كرد، البته وزن كاربر نیز در میزان انرژی تولید شده مؤثر است به طوری كه با افزایش وزن و سرعت حركت، میزان انرژی تولید شده نیز افزایش می‌یابد.
در این كفش یك تراشه قرار دارد كه از طریق بلوتوث به ادوات الكترونیكی دیگر متصل می‌شود به طوری كه امكان رصد شرایط كاربر نظیر دمای پا، موقعیت و تعداد قدم‌ها قابل كنترل است، همچنین اطلاعات مربوط به سطح باتری كفش با استفاده از این فناوری قابل كنترل است و می‌توان از طریق تلفن همراه این اطلاعات را به دست آورد.
علاوه بر شارژ، این تلفن به یك پورت میكروUSB مجهز است كه از طریق آن، انرژی را می‌توان به ادوات دیگر منتقل كرد.
این شركت ایتالیایی با شركت لنوو (Lenovo) قرارداد همكاری مشترك منعقد كرده‌است تا از سیستم GPS در این كفش‌ها استفاده شود و این سیستم به ادوات لنوو قابل اتصال باشد.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار