گالری گردی در آخرهفته تهران

آخر هفته بسیاری از گالری های تهران میزبان علاقمندان به هنر هستند.

کد مطلب: ۴۸۷۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگارفرهنگی خبرگزاری پانا علاقمندان و دوستداران هنر می توانند در گالری های سطح شهر تهران به گالری گردی بپردازند. در نخستین روزهای اردیبهشت ماه 1395 گالری های شهر تهران با برپایی نمایشگاه های هنری میزبان علاقمندان به هنر هستند. اگر شما نیز قصد دارید که آخر هفته خود را به گالری گردی بپردازید ما چندین پیشنهاد برای شما داریم.
گالری زیرزمین دستان
اولین پیشنهاد ما نمایشگاه نقاشی«فریدون آو» با عنوان «یادگاری» است. «فریدون آو» یکی از تأثیرگذارترین افراد در هنر معاصر ایران است و فعالیت‌های او در این حوزه وجوه مختلفی داشته‌اند. او در طول دوران کاری‌اش از پس نقش‌های مختلفی از جمله هنرمند، طراح، مدیر هنری، مجموعه‌دار، کیوریتور، گالری‌دار، و حامی هنر برآمده است. آثار او در ده‌ها نمایشگاه انفرادی و صدها نمایشگاه گروهی در گالری‌ها و موزه‌های کشورهای متعددی به نمایش درآمده‌اند، و توسط مراکز هنری و موزه‌هایی از قبیل موزه‌ی بریتانیا در لندن، موزه‌ی متروپولیتن در نیویورک، و مرکز ژرژ پومپیدو در پاریس، خریداری شده‌اند. «یادگاری»های آو، ره‌آوردهایی از چهار دهه فعالیت هنری او هستند. این آثار آرزوی او را برای سال جدید تشکیل می‌دهند، «هرکس اثری از من می‌خواهد، بتواند یکی داشته باشد.»
گالری زیرزمین دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک 6قرار دارد . ساعات کار این گالری از 16 تا 21 هر روز بجز یکشنبه هاست.
گالری دستان 2
اگر در همان حوالی خیابان فرشته هستید سری به پلاک 82 بزنید. در آنجا گالری دستان 2 قرار دارد و یکی دیگر از نمایشگاه کارهای هنری «فریدون آو» در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است. نمایشگاهی با عنوان «دسته گل». فریدون آو در «دسته‌گل»، با رویکردی جدید به نقش‌برجسته، نقاشی‌هایی سه‌بعدی خلق کرده است. لایه‌های مختلف روی هم انباشته شده‌اند تا دسته‌گل‌هایی به‌شکل «مجسمه‌های کاغذی» ایجاد کنند.
نشانی : خیابان فرشته، پلاك 82
گالری Ag
در این گالری نمایشگاه عکسی از محبوبه کرمعلی به نمایش در آمده است. عنوان این نمایشگاه «شاد باش» است و هنرمند زنان را در لباس عروسی سوژه عکس های خود قرار داده است. «شادآباد» نخستین نمایشگاه انفرادی محبوبه کرملی در گالری Ag است. خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، شماره 3
نگارخانه آتشزاد
در این نگارخانه نمایشگاهی از نقاشی های «رامین جمال پور» با عنوان «نور، نقش ، بیکرانگی و...» به نمایش درآمده است. این نقاش در توضیح مختصر کاهایش می گوید: « این سری از آثارم را بر اساس سمبول های ایران ( در فرش و گلیم ، در معماری و در تذهیب و تشعیر ) و نور و هاله های آن ساخته ام . می دانیم که خود نور، سمبول میترائیسم می باشد و پیش از زرتشت ، ایرانیها خدایی را از سرشت نور بعنوان رب النوع اصلی یا ایزد مهر پرستش می کردند ، که بعد ها میترا نام گرفت. میترا تبدیل به مهر شد ، که باز هم خدای خورشید و نور به شمار می آمد . بدیهی است که هیچ حقیقتی در عالم ، آشکارتر و هویدا تر از نور نیست ؛ برای همین ، بعضی از فیلسوفان و متفکران بزرگ ایران امثال سهروردی ، هستی را غیر از نور چیز دیگری نمی دانند. آنها معتقدند تمامی موجودات دنیا از نور بوجود آمده اند و انوار به یکدیگر می تابند ، که سهروردی آن را اشراق خواند و چون فلسفه او فلسفه ایران باستان است، می توان نتیجه گرفت که حکمت خسروانی حکمت نور است .»
نشانی : خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپـور ( توانیــر ) شمـالـی، بعـد از پـل همت، پـلاک 23
گالری ساربان
«زندگی دوزخی من» عنوان نمایشگاهی از تازه ترین آثار کیومرث کیاست، هنرمند پیشکسوت تبریزی است. پس از نمایش موفق آثار کیاست که سال گذشته در خانه هنرمندان برگزار و مروری بر چهار دهه فعالیت هنری وی صورت گرفت، گالری ساربان در نمایشگاه حاضر 35 تابلو از جدیدترین آثار کیومرث کیاست را که با تکنیک قلم فلزی و هاشورهای خطی اجرا شده به معرض نمایش گذاشته است.
نمایشگاه «زندگی دوزخی من» تا 6 اردیبهشت ماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 ادامه دارد.
علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست ،شماره 8 مراجعه و یا با شماره تلفن 88504226 تماس حاصل نمایند.
گالری ساربان روز پنجشنبه 2 اردیبهشت ماه تعطیل است.
گالری آبی
نمایشگاه طراحی با عنوان «تریوی طراحی» با همراهی سه هنرمند زن ایرانی در این گالری برپاست و تا 7 اردیبهشت ماه ادامه دارد. مریم برومند، کیانا برومند، شکوفه خرم‌رودی 3 هنرمندی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
نشانی گالری آبی : خیابان دولت، دیباجی جنوبی،روبه‌روی پارک ارغوان،کوچه مژگان،پلاک41
گالری شکوه
نمایشگاه بانوی آهنی از مجموعه‌ی نگهبان چشمه در این گالری برپاست. این نمایشگاه انفرادی شامل نقاشی، چیدمان و ویدئوآرت است که توسط نوشین زرنانی خلق شده اند.
نشانی گالری شکوه : فرمانیه،بلوار اندرزگو،کوچه سلیمی(شمالی)،کوچه امیرنوری،شماره19
گالری راه ابریشم
این گالری شاهد برپایی نمایشگاه عکس باعنوان « اسنادمنازعه» است. دراین نمایشگاه آثار «محسن زارع» به نمایش گذاشته شده است. محسن زارع تصاویر مستند روایت‌كننده‌ى جنگ را از هر جا كه بتواند جمع‌آورى و مدت‌ها در آنها به عنوان اشیایى آشنا فكر مى‌كند و مى‌كوشد بیرون از رنگ و فرم و تركیب، آنها را ببیند و سپس تغییرات خودش را بر آنها اعمال مى‌ كند. در آثارش عكس را از مستند بودن تُهى و قسمتى از امكان به یادآوردن، استناد و استفاده از آن جنگ را پاك مى‌ كند. نمایشگاه حاضر، شامل گزیده اى از دو مجموعه كارهاى این هنرمند است.
نشانی گالری راه ابریشم : خیابان لواسانی غربی(فرمانیه)،بین‌خیابان آبکوه‌و‌آقایی، پلاک 103،واحد 2
گالری آران
«کتابخانه رادیواکتیو» عنوان نمایشگاه نقاشی «کامیارکفائی» است که در گالری آران در حال برگزاری است. کیفیت وقایع نگاری نقاشی های کامیار کفائی که با نهایت دقت به جزئیات انجام شده اند، موضوعات مختلفی را در بر می گیرند. چاشنی کنایه آمیز طنز وی، بازتاب تاملات هنرمند در خصوص جامعه چه در گذشته و چه در حال حاضر میباشد. با بهره گیری از زیبائی شناسی قابل دسترس و بازیگوشانه و پر زرق و برق، هنرمند رفتارهای طبقه متوسط ایرانی را نقد می کند. برخی از نقاشی ها به زندگی شخصی وی اشاره دارند و برخی دیگر گزارش ظاهرسازیها و تناقضات اجتماعی هستند.
نشانی گالری آران : کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12
گالری ترانه باران
در این گالری آثار آثار خوشنویسی خط نسخ مهرناز قربانپور به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا 5 اردیبهشت ماه ادامه دارد و علاقمندان می توانند هر روز از ساعت 15 تا 19 به این گالری مراجعه کنند. جمعه ها این گالری تعطیل است.
نشانی گالری ترانه باران : خیابان شریعتی،پل رومی،خیابان شریفی منش،نبش کوچه لادن پلاک27،واحد2

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار