سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در زاهدان برگزار شد

سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با حضور مادران، خواهران و همسران شهید و همچنین مسئولان اجرایی سیستان و بلوچستان در اداره تبلیغات اسلامی زاهدان برگزار شد،

کد مطلب: ۴۸۱۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از زاهدان :سردار سرتتیپ دوم پاسدار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ، در سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که با حضور مادران، خواهران و همسران شهید و همچنین مسئولان اجرایی سیستان و بلوچستان در اداره تبلیغات اسلامی زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: ما مدیون شهدا هستیم زیرا همه هستی خود را برای بقای دین خدا و کرامت انسانی و تمامیت ارضی با اخلاص تمام فدا کردند.

وی افزود: برای زنان و مادران همین بس که اولین ایمان آورندگان به اسلام بانویی همچون حضرت خدیجه(س) است که تمام وجود و سرمایه خود را برای ترویج فرهنگ قرانی فدا کرد.

سردار معروفی با تاکید بر نقش موثر مادران و زنان در دوران سخت مبارزه بیان داشت: زنان در دوران دفاع مقدس هم نقش فیزیکی و هم نقش معنوی موثری را ایفا کردند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد صحنه کارزار دفاع مقدس شدند.

وی اذعان داشت: به صورت مستقیم در حماسه جاودان و ماندگار سی و چهار روزه خرمشهر خواهران هم دوش برداران و بلکه موثر تر در صحنه‌های حضور، رجز خوانی، هدایت و اصرار بر دفاع از خرمشهر درخشیدند و جان دادند.

وی حماسه خواهران و مادران در سوسنگرد و گیلان غرب را مایه عزت و افتخار ملت ایران دانست و ادامه داد: خواهران بدون هیچ ترس و واهمه‌ای در صحنه‌های دفاع مقدس تمام موازین شرعی و اخلاقی را به صورت دقیق که برگرفته از مکتب زهرای مرضیه بود رعایت می‌کردند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید بر نقش موثر و بسیار بزرگ همسران شهدا تصریح کرد: شهدای متاهل در دفاع مقدس قریب به اتفاقشان ابتدای تشکیل زندگیشان بود و اکثرا جوان بودند جدا شدن مرد از یک زن جوان آن هم در دوران جنگی که هیچ امیدی به بازگشت آن نیست کار کوچکی نبود.

سردار معروفی افزود: حرکتهای عاطفی مادران، همسران و دختران شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و چون بواسطه اخلاص عمل و انجام کار برای رضای خداوند بود، ماندگار شد. وی سخت ترین شبها و روزها را متعلق به خواهران و مادران مفقود الاسرا خواند و تاکید کرد: مظلوم‌ترین شهدای ما مفقودین هستند.

سردار معروفی عقبه حقیقی یک جامعه را خانواده دانست و تاکید کرد: اگر امروز فرماندهان و مسئولان و مملکت روی پای خود ایستاده و فداکاری می کند و ارزش پیدا کرده است بواسطه نقش مهم مادران و همسران شهدا است و نباید هیچگاه این نقش را نادیده گرفت.

وی بیان داشت: اگر ما در دوران دفاع مقدس خوب جنگیدیم و بهترینها را تقدیم کردیم چون مادران و همسران همراهی، همدلی و پشتیبانی کردند و شک نکنیم اجر این مادران و همسران و فرزندان کمتر از رزمیدن و خون ریختن نیست.

سردار معروفی ضمن تقدیر از نقش همسران جانباز 70 درصدی و قطع نخاعی گفت: هیچ زنی ایثارگرتر از همسران جانباز نیست و هر چه امروز آنها را مورد تکریم قرار دهیم قطعا عاقبت بخیری به خود کردیم.

گفتنی است: در پایان این جشنواره از مادران، همسران، خواهران و فرزندان شهید با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد و از کتاب اسوه‌های صبر و مقاومت به قلم اسما دهقان رونمایی شد

/خبرنگار : نرجس غلامی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار