رئیسی در نشست خبری:

اعتبار ویژه برای سیستان و بلوچستان در راه است/حذف بخاری 30 هزار کلاس

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور گفت: سال آینده به منظور تعادل بخشی فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان 170 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.

کد مطلب: ۴۸۰۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ مرتضی رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز چهارشنبه 18 فروردین در سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور برگزار شد اظهار کرد: تا دهه فجر سال 94 تعداد 1834 پروژه آموزشی شامل 10 هزار و 500 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده شد.

وی افزود: تا پایان سال گذشته نیز دو هزار پروژه آموزشی با 11 هزار و 500 کلاس درس و زیربنای 1.6 میلیون مترمربع به آموزش و پرورش تحویل داده شد که این تعداد پروژه تحویلی طی 4 سال گذشته بیشترین میزان بوده است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برنامه اصلی ما تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس است که 90 درصد اعتبارات صرف این موضوع می‌شود.

حذف بخاری از 30 هزار کلاس درس

رئیسی بیان کرد: سال گذشته برای خداحافظی 50 هزار کلاس درس با بخاری برنامه‌ریزی کرده بودیم که تاکنون موفق شده‌ایم بخاری را از 30 هزار کلاس درس حذف کنیم همچنین طی سالهای 92 تا 94، 108 هزار کلاس درس با بخاری خداحافظی کرده‌اند که تقریباً 50 درصد مدارس را شامل می‌شود و امیدواریم طی دو سال آینده سیستم گرمایشی سایر مدارس نیز استاندارد شود.

وی گفت: اعتبار ما در سال 94، 1320 میلیارد تومان بود که این رقم درسال 95 با رشد 16 درصدی به 1560 میلیارد تومان رسید.

پروژه های نیمه تمام آموزشی

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پروژه‌های نیمه تمام آموزشی گفت: 25 هزار کلاس درس با 5 میلیون مترمربع زیربنای آموزشی نیمه تمام است که برای تکمیل آنها سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. به جز موارد ضروری معمولاً پروژه جدیدی را آغاز نمی‌کنیم و تمرکز ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. همچنین برنامه‌ای به منظور واگذاری پروژه‌های نیمه تمام آموزشی به خیرین داریم که این موضوع مورد استقبال خیران قرار گرفته است.

جشنواره خیرین مدرسه ساز

وی افزود: به مدت 25 روز تمام جشنواره های خیرین مدرسه ساز را در 18 اردیبهشت برگزار می کنیم.


وی ادامه داد: اختتامیه جشنواره خیرین مدرسه ساز در شهر تهران همزمان با برگزاری تمام جشنواره های خیرین مدرسه ساز استان تهران برگزار می شود.


رئیسی اشاره کرد: سیاست ما تصویب زیرنظام های سندتحول بنیادین از جمله زیرنظام فضا و تجهیزات است به شدت دنبال آن هستیم که برنامه هایی در قالب سند تحول که به تصویب شورای عالی رسید را اجرا کنیم.


رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور گفت: پس از تصویب قوانین مرتبط با اهداف سندتحول بنیادین در بستر مناسبی در راستای تجهیز و نوسازی مدارس کشور گام خواهیم برداشت.


مدارس مسکن مهر


وی در خصوص مسکن مهر اضافه کرد: در این خصوص در شهر تهران بیشترین نگرانی را داشتیم اما سال 94 در مسکن مهر شهرهای پرندو پردیس پیشرفت هایی داشتیم.


رئیسی خاطرنشان کرد: در شهر پرند مدارس یک نوبته شد امیدواریم یک سوم پروژه های مسکن مهر را تا اول مهر به بهره برداری برسانیم .


وی افزود: در سطح کشور 3500 مدرسه در سایت های مسکن مهر در دست اجرا است که منبع آن را آموزش و پرورش تامین می کند. در پردیس 10 مدرسه مسکن مهر در حال احداث است که امیدواریم بیشترین مدارس در این شهر باشد.


رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه تا پایان سال 94 به ازای هر دانش آموز 5 مترمربع فضای آموزشی داشتیم گفت: این نسبت در روستاها بیشتر از شهرها بوده است بیشترین مدارس فرسوده و نیاز به مقاوم سازی در شهر تهران است که کاهش این مدارس و افزایش ایمنی انها مدنظر خواهد بود.

اعتبارات استان سیستان و بلوچستان جدا خواهد بود


وی با اشاره به اینکه سال آینده برای استان سیستان و بلوچستان جدا از اعتبارات ملی و استانی اعتبار ویژه ای در نظر گرفته می شود افزود: 170 میلیارد تومان به منظور تعادل بخشی فضاهای آموزشی این استان درنظرگرفته می شود که عمده اعتبار آن به سمت مناطق مرزی سیستان و بلوچستان است.

اقدامات حمایتی از خیرین مدرسه ساز


وی اشاره کرد:روز گذشته مجلس شورای اسلامی مصوبه ای را مطرح کرد و بنا بر آن دولت مکلف شد اقدامات حمایتی از خیرین مدرسه ساز را افزایش دهد.


رئیسی خاطرنشان کرد: در این صورت دولت اعتباراتی درنظرخواهد گرفت و برای تکمیل پروژه ها از تسهیلات بانکی استفاده خواهد کرد.


وی در پایان گفت: برای استانداردسازی سییستم های گرمایشی سال گذشته 420 میلیارد تومان که تاکنون 78 درصد آن توسط مجلس مصوب شده و به ما داده شده است تخصیص پیداکرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار