کاروانسرای عهد صفوی در مسیر راه ابریشم در آذربایجان غربی شناسایی شد

معاون میراث فرهنگیاداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با بررسیهای میدانی که برای یافتن مسیرهای فرعی جاده ابریشم صورت گرفته این کاروانسرای عهد صفوی در حد فاصل مهاباد – سردشت شناسایی شده است .

کد مطلب: ۴۸۰۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، محمد فتحی با اشاره به این مطلب اظهار داشت: همزمان با انجام مقدمات برگزاری همایش بین المللی جاده ابریشم ، تدقیق مسیرهای فرعی جاده ابریشم و به تبع آن بقایای معماری احتمالی باقی مانده ار این مسیرها و ابنیه پیرامون آن در سطح استان آغاز گردیده است.

وی در این زمینه افزود : با تلاس قابل تقدیر همکاران درشهرستان مهاباد بقایای معماری این کاروانسرا موسوم به " کوخ کورتک " شناسایی شده که از نظر تیپولوژی معماری و تکنیک ساخت با کاروانسراهای "شاه عباسی و دره خان خوی " قابل قیاس بوده وقدمت آن به احتمال قوی به دوره صفویه باز می گردد.

معاون میراث فرهنگی استان با اشارهبه ارزش تاریخی این اثر اضافه کرد : این کاروانسرا برسریکی از مسیرهای فرعی جاده ابریشم در جنوب استان آذربایجان غربی بنا شده متعاقب شناسایی این اثر فاخر و ارزشمند ؛ تهیه پرونده ثبتی و انجام مطالعات دقیق تر پیرامون آن آغاز گردیده است .

محمد فتحی ادامه داد : با توجه به فرصت پیش آمده در برگزاری ششمین نشست راه ابریشم در ارومیه ، مطالعات تدقیق مسیرهای عبوری کاروانیان جاده ابریشم در استان آذربایجان غربی آغاز شده و امیدواریم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار