فولادمبارکه در سال ۹۵ چه برنامه ای دارد؟
مدیر عامل فولاد مبارکه با تشریح استراتژی این گروه تولیدی در سال ۹۵، گفت: تا به امروز بیش از ۸۵ میلیون تن فولاد در بازارهای ایران و جهان توسط فولاد مبارکه عرضه شده است.
به گزارش پانا، بهرام سبحانی اظهار کرد: در نگاهی به دستاوردهای گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا و فولاد هرمزگان) در سال ۱۳۹۴ باید گفت که با توجه به شرایط فولاد در بازارهای داخلی و جهانی گروه فولاد مبارکه در این سال تلاش کرد با تولید بیش از هفت میلیون تن فولاد خام و انواع محصولات فولادی ضمن پوشش مناسب نیاز بازارهای داخلی حضور موفقی در بازارهای صادراتی داشته باشد و همچنان بازیگر اصلی در تولید فولاد کشور باشد.
او افزود: افزایش شاخص کیفی محصول، تولید انبوه فولادهای مورد استفاده در بدنه خودرو (IF) و برآورده کردن بیش از ۹۵ درصد نیاز خودروسازان داخلی یکی از دستاوردهای فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۴ بوده است.
سبحانی در خصوص اهداف استراتژیک فولاد مبارکه برای سال ۱۳۹۵ گفت: تولید محصولات رقابتی و لزوم توجه بیش از پیش به اهمیت توجه به کاهش هزینهها ضروری است و باید اذعان داشت که در همین راستا در سال ۱۳۹۴ تلاش کردیم با کاهش هزینههای تولید امکان حضور در فضای رقابتی را فراهم کنیم که خوشبختانه با همت مدیریت و کارکنان شرکت به این مهم دست یافتیم.
مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان بیان کرد: تداوم تولید گریدهای جدید مورد نیاز بازار و کاهش هزینهها را برای سال ۱۳۹۵ نیز در دستور کار قرار دادهایم. یکی دیگر از اهداف استراتژیک فولاد مبارکه برای سال ۱۳۹۵ چابکسازی ساختار و فرآیندهای سازمان است که این راهبرد، شرکت فولاد مبارکه را آماده میسازد تا در شرایط رکود یا رونق اقتصادی که پیشبینی شود، بتواند حضور مقتدرانهای در بازارهای داخلی و جهانی داشته باشد.
سبحانی درباره صادرات فولاد به بازارهای جهانی در سال ۱۳۹۵ تصریح کرد: فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۴ مطابق برنامهها و اهداف از پیش تعیینشده شرکت تلاش کرد ضمن حفظ سهم بیش از ۵۰درصدی خود در تولید فولاد کشور، صادرات بیش از ۵ /۱ میلیون تن محصول به بازارهای هدف از جمله بازارهای اروپا، خاورمیانه، آفریقا و کشورهای حوزه خلیج فارس را در دستور کار قرار دهد که بهرغم همه محدودیتها خوشبختانه در این امر خوش درخشید و توانست عنوان صادرکننده نمونه ملی را به خود اختصاص دهد.
او افزود: فولاد مبارکه در برنامههای استراتژیک خود که چندی پیش در جلسه تدوین اهداف شرکت بررسی شد به گونهای برنامهریزی کرد تا برای سال ۱۳۹۵ نیز از کل فروش ۶.۱ میلیونی خود به میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول را به بازارهای هدف صادر کند.
سبحانی با بیان اینکه برای بازارهای داخلی نیز ارسال چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن را برنامهریزی شده، گفت: تا به امروز بیش از ۸۵ میلیون تن فولاد در بازارهای ایران و جهان توسط فولاد مبارکه عرضه شده، به عبارت دیگر عرضه این میزان محصول از خروج ۵۰ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری کرده است.
علاوه بر این باید در نظر داشته باشیم که در برنامهریزی استراتژیک شرکت برای سال ۱۳۹۵، سناریوهای مختلف مربوط به بازار، قیمت جهانی فولاد و... در نظر گرفته شده و برای هر یک از گزینهها راهکارهای مناسب پیشبینی شده است.
ارسال دیدگاه