فیلم های صد ثانیه ای در تمامی شهرها اکران شود

اعرابی با بیان اینکه برگزارکنندگان فیلم های صد ثانیه ای کارشان حرفه ای است، گفت: برخورد مسئولان این جشنواره با فیلمسازان محترمانه است و نگاه بالا به پایین ندارند.

کد مطلب: ۴۷۲۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ بیژن اعرابی از برگزیدگان دهمین جشنواره بین المللس فیلم های صد ثانیه ای در مورد اثر خود گفت: از سمنان با دو فیلم در دهمین جشنواره بین المللی فیلم های صد ثانیه ای شرکت کردم. فیلم " انتظار" در بخش داستانی و اکران و فیلم " شتاب زده " در بخش داستانی و مسابقه در این دوره از جشنواره بود.
اعرابی در مورد فیلم " انتظار " اظهار داشت: موضوع فیلم درباره آدم هایی است که در زندان منتظر بخشش هستند و خانواده هایشان در تلاشند که رضایت بگیرند. این فیلم غم انگیز است چون خانواده های زندانیان موفق به گرفتن رضایت نمی شوند. خواستم در این فیلم نشان دهم که عدم بخشش چه اندوه بزرگی به جای می گذارد. ما می توانیم مهربانتر و بخشنده تر باشیم.
وی درمورد فیلم " شتاب زده " عنوان کرد: موضوع این فیلم در مورد عجول بودن است. ما چهار نفر را می بینیم که رو به دوربین صحبت می کنند، به عنوان مثال یکی می گوید "عجله دارم باید به فرودگاه بروم". دیگری می گوید" باید خودم را به بیمارستان برسانم". سپس پلان عقب تر می آید و افراد را در ماشین مچاله شده نشان می دهد. دوباره افراد جملاتی را می گویند.یکی می گوید" من عروسی را عزا کردم". دیگری می گوید" پدرم را در بیمارستان ندیدم" . به این ترتیب نتیجه عجله نشان داده می شود.
این فیلم ساز جوان در پاسخ به این سوال که چندمین بار است در جشنواره شرکت می کنید، بیان کرد: دوره هفتم با فیلم " از دست رفته" شرکت کردم و جایزه سوم کارگردانی را گرفتم و دوره هشتم با دو فیلم " آخرین رنگ" و " آخرین نور" در بخش انیمیشن شرکت کردم.
وی در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از کارگردانان مطرح کشور و برگزار کنندگان جشنواره دارید؟ گفت: انتظاری ندارم. در دوره هفتم جشنواره فیلم های صد ثانیه ای رضا میر کریمی فیلم مرا دیده بود. مرا در جشنواره پیدا کرد و پلان به پلان فیلمم را تشریح کرد. با این وجود من توقع ندارم که فیلمنامه پیش ایشان ببرم تا مرا حمایت کنند. چون ایشان چند پله از من جلوتر هستند و من سیری که باید طی شود را می دانم.
اعرابی برخورد برگزار کنندگان جشنواره فیلم های صد ثانبه ای را محترمانه دانست و افزود: برگزار کنندگان اطلاع رسانی دقیق و برخورد خوبی با فیلمسازان دارند و نگاه بالا به پایین ندارند. برگزار کنندگان قدم به قدم اطلاع رسانی می کنند که فیلم ما در چه مرحله ای است.؛ برخی جشنواره ها فیلم را می گیرند و حتی چند جا پخش می کنند اما هیچ گونه اطلاعی به ما نمی دهند و آدم احساس می کنند از او سوء استفاده شده است. برگزار کنندگان جشنوار فیلم های صد ثانیه ای کارشان حرفه ای است و کار خود را درست انجام می دهند.
این فیلمساز جوان تصریح کرد: کارگردانان دوست دارند، فیلمشان پخش شود اما باید با تهیه کننده فیلم ها هم رایزنی شود و از آنها اجازه گرفته شود زیرا شاید راضی نباشند فیلمشان در همه جا پخش شود.
اعرابی با بیان اینکه فیلم های صد ثانیه ای در تمام شهرها اکران شود، عنوان کرد: خوب است که این فیلم ها با انجام رایزنی های لازم در شهرستان ها هم اکران شود. بسیاری از مردم و فیلمسازان جوان دوست دارند، فیلم کوتاه ببینند و از آن ایده بگیرند. خوبی فیلم کوتاه این است که در یک زمان بندی می توان چند فیلم دید و چند ایده گرفت.
گفتنی است، دهمین جشنواره فیلم های صد ثانیه ای با موضوع اخلاق محوری ۱۲ و ۱۳ اسفند در سینما آزادی برگزار شد و جمعه، ۱۴ اسفند با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
منبع:شبستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار