نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک:

فضای سبز در ایجاد فضاهای با نشاط تفریحی و ورزشی حائز اهمیت است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: فضای سبز ضمن تأثیر در زیبایی بصری و محیطی و سلامت هوا، در ایجاد فضاهای با نشاط تفریحی و ورزشی برای خانواده ها حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۴۷۱۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی در مراسم درختکاری در منطقه تفریحی گردشگری دره گردو اراک، افزود: استان مرکزی منطقه ای با اقلیم نیمه خشک و استعداد بالای بیابانی شدن است که در این منطقه باید برنامه های توسعه و احیای فضای سبز اجرایی شده و با بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری همراه شود.

وی ادامه داد: با بهره گیری از شیوه های جدیدتر و آبیاری قطره ای که آب به طور مستقیم به ریشه گیاه می رسد، می توان مصرف آب در استان مرکزی را به یک دهم تقلیل داد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اظهار داشت: با تدبیر و درایت مسئولان باید برای 10 سال آینده استان مرکزی در جهت مبارزه با خشکسالی و کویرزدایی برنامه ریزی شود و طرح های جدید درختکاری با وجود کمبود بارندگی این خطه اجرائی شود.

آیت اله دری نجف آبادی بیان کرد: برای استان مرکزی با وجود اقلیم کویری و بیابانی باید از گونه های مختلف درختان و گیاهان سازگار با محیط همانند آتریپلکس، گز، بنه و درختان مقاوم در برابر کمی خشکی و آلودگی استفاده کرد.

وی ابراز داشت: اجرای طرح هایی از قبیل کاشت کلزا، نهال زیتون و سایر درختان مثمر سازگار با منطقه می تواند ظرفیت خوبی برای تولید روغن نباتی و جلوگیری از واردات بی رویه این کالا نیز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اضافه کرد: همزمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی قرار است در 50 هکتار از منطقه تفریحی گردشگری دره گردو انواع درختان و گیاهان کاشت شود که برنامه های اصولی در نگهداشت این نهال های کاشته شده اهمیت زیادی دارد.

آیت اله دری نجف آبادی گفت: پارسال در منطقه شرقی شهرستان اراک حدود 200 هکتار درختکاری صورت گرفت که با همکاری مسئولان شهرداری هم اکنون تمامی آن درخت ها به علت استفاده از سامانه آبیاری بارانی و قطره ای به ثمر نشسته است.

وی افزود: درختان و گیاهان ضمن نگهداری دانه های خاک و جلوگیری از فرسایش، در طراوت و شادابی محیط زیست و افزایش بارندگی مؤثر است و در این راستا همه باید ارزش گیاه و درخت در طبیعت را بدانند و در نگهداری حفظ و حراست آن به خصوص در زمان های گرم سال بکوشند.

در این مراسم محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی به همراه معاونان استانداری، فرماندار شهرستان اراک، و شهردار کلانشهر اراک و جمعی از مسئولان استانی و محلی، در منطقه تفریحی گردشگری دره گردو حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار