ارتقای سلامت سالمندی مهمترین برنامه ی فرهنگی سازمان تامین اجتماعی است

مدیرکل امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تحت پوشش بودن 40 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر نظر این سازمان، یکی از برنامه های مهم حوزه فرهنگی در سالجاری را ارتقای سلامت و بهداشت سالمندی عنوان کرد.

کد مطلب: ۴۷۰۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانااز گیلان ،حمید نخستین احمدی نمین در حاشیه برگزاری همایش آموزشی ترویجی بازنشستگان در انزلی اظهار کرد : دو میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش را بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تشکیل می دهند .
وی افزود: بازنشستگان و مستمری بگیران با احتساب خانواده هایشان، جمعیتی بالغ بر شش میلیون نفر را شامل می شود.
به گفته احمدی نمین، بیش از 300 کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در کشور متولی امور بازنشستگان و مستمری بگیران هستند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده توسط بخش فرهنگی سازمان تامین اجتماعی برگزاری همایش های منطقه ای است، گفت: در این همایش ها در حوزه قوانین بازنشستگی، شرایط بازنشستگی و حوزه سلامت و درمان بررسی و آموزش ارائه می شود.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تعیین 60 سال بعنوان سن سالمندی بر اساس تعریف جهانی خاطرنشان کرد: کشور ما به این سمت می رود و مسئولان باید برنامه های پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از بیماری های سالمندی داشته باشند.
وی با بیان این که ارتقای سلامت و بهداشت سالمندی در سال 94 یکی از مهمترین برنامه های حوزه فرهنگی سازمان تامین اجتماعی بود، از تهیه 11 بروشور سلامتی توسط این اداره برای آموزش راه های سلامت زیستن توسط خبر داد.

*اعزام رایگان 25 هزار بازنشسته به مشهد مقدس
احمدی نمین همچنین از اجرای طرح کرامت رضوی و اعزام 25 هزار نفر از بازنشستگان سراسر کشور به مدت سه روز و چهار شب به طور کاملاً رایگان به مشهد مقدس خبر داد.
وی با بیان این که افراد اعزامی شاخص هایی نظیر سن بالا، خانواده شهدا، جانبازان، مفقودین و بهره مندی از حداقل مستمری بودند، گفت: در قالب این طرح 90 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای اعزام 25 هزار نفر دیگر با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال برای سال آینده، برنامه ریزی شده است.
احمدی نمین همچنین از طرح بصیرت علوی اعزام بازنشستگان به عتبات عالیات بعنوان یکی دیگر از طرح های اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال اعزام پنج هزار نفر و سال آینده نیز همین تعداد در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد : یکی دیگر از برنامه های سازمان، طرح نسیم سلامت است که با تخصیص اعتبارات مکفی به استان ها ، برنامه های پیاده روی همگانی برای خانواده های بازنشستگان و المپیادهای ورزشی برنامه ریزی شد.
در اجرای این طرح همه استان ها در رشته های فوتبال دستی، تیراندازی با تفنگ بادی، شطرنج و دارت مسابقات مقدماتی در استان ها برگزار و نفرات اول در هر رشته در المپیاد کشوری حضور پیدا کردند.
همایش آموزشی ترویجی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با هدف ارتقای سطح درمان و بررسی راهبردهای بخش معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی و گفتمان بیمه های اجتماعی با شرکت 13 استان روزهای 11 و 12 اسفند در دهکده ساحلی انزلی در حال برگزاری است.
شهرستان ساحلی انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار