مشاورین جوان می توانند نقش مهمی در تحول آموزش و پرورش داشته باشند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی مشاوران جوان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:مشاورین جوان می‌توانند نقش مهمی در ایجاد تحول در آموزش و پرورش و جامعه داشته باشند.

کد مطلب: ۴۶۸۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان رضوی ، سیدجواد حسینی صبح امروز در این جلسه اظهار داشت: تعلیم و تربیت تمام ساحتی اصلی ترین شعار سندتحول بنیادین است و در بخش ساحت سیاسی و اجتماعی نقش دهی، نقش پذیری و تشکل سازی می تواند نقش مهمی در رسیدن به اهداف موردنظر سند داشته باشد.

وی افزود: باید در حوزه نظام ارزشیابی و ارزیابی دانش آموزان هم این موضوع تمام ساحتی بودن را مدنظر قرار دهیم و برگزاری جشن ستارگان دانش آموزی امسال هم براساس همین رویکرد خواهد بود.
حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود بااشاره به جلساتی که در سفر اخیر خود به تهران داشته است اظهار داشت: باتوجه به این‌که امروز پیمان های منطقه ای نقش مهمی در مناسبات کشورها دارند و با علم به این که ایران در پیمان منطقه ای سازمان اکو نقش مهمی دارد در این سفر با کارشناس ارشد این سازمان جلسه ای برگزار کردیم تا در راستای اقداماتی که برای هویت بخشی به دانش آموزان دنبال می‌کنیم و با بهره گیری از ظرفیت رویداد مشهد ۲۰۱خراسان رضوی را به عنوان دبیرخانه بازی های بومی محلی کشورهای اسلامی مطرح کنیم و خوشحالیم که این موضوع با استقبال بسیارخوبی هم مواجه شد.
وی بااشاره به این که در این سفر جلسه کمیته چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد تصریح کرد: هدف از تشکیل این کمیته بسترسازی برای اجرای برنامه های افق ۱۴۰۴ است و در همین راستا شبکه سازی جوانان و دانش آموزان در استان را به عنوان یک طرح مهم و‌حیاتی در این کمیته ‌معرفی کردیم.
حسینی به حضور ۱۰ هزار دانش آموز در انجمن های اسلامی ، حضور ۴۱۰ هزار دانش آموز در بسیج ، عضویت ۳۱۹ هزار دانش آموز در انجمن نخبگان ورزشی و ۶۰ هزار نفر اعضای تشکل های فرزانگان و پیشتازان، فعالیت دو هزار دانش آموز خبرنگار در پانا و تشکیل ‌شوراهای دانش آموزی مدارس با ۶۰ هزار عضو و همچنین عضویت ۴۰ هزار دانش آموز در شبکه زیست محیط یاران جوان را از جمله اقدامات مهم آموزش و پرورش استان در زمینه شبکه سازی برای فعالیت دانش آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: ایجاد بانک اطلاعات نخبگان دانش آموز و همچنین معلمان جوان،ایجاد شبکه مشاوران جوان به صورت گسترده تر، ایجاد زمینه برای کارکرد بهتر و کیفی تر پارلمان معلمان، همکاری برای اجرای ‌مطلوب طرح‌جام که می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف مختلف آموزش و پرورش داشته باشد ، هماهنگی برای اجرای کنگره مجالس دانش آموزی جهان اسلام در قالب رویداد مشهد ۲۰۱۷ از جمله برنامه هایی ست که باید توسط مشاوران جوان پیگیری شود.
داریوش پایسته مشاورجوان مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این‌جلسه با اشاره به این که در سندتحول بنیادین آموزش و پرورش پویایی و فعالیت دانش آموزان در تمامی ساحت ها مدنظر است تصریح کرد: در کنار فعالیت هایی که برای تثبیت جایگاه مدیران جوان در سیستم تعلیم و تربیت استان انجام داده ایم تلاش کردیم با تشکیل انجمن های دانش آموزی مانند محیط زیست یاران جوان که بیش از ۴۰ هزار عضو دارند در حوزه های مختلف گام برداریم.
گفتنی ست در این جلسه اعضای تشکل های مختلف فعال در گروه مشاوران جوان آموزش و پرورش استان ضمن ارائه دیدگاه ها و نظرات خود تعدادی از برنامه های اجرا شده و در دست اقدام خود را ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار