همگام با شهدای لاله گون امور تربیتی/۵۵

شهید خدا کرم رجب پور؛ شهادت پس از بازگشت از سفر حج

روز امور تربیتی فرصت خوبی است برای معرفی شهدای این حوزه فرهنگی که با تقدیم خون خود، دانش آموزان را در عمل و نه در قالب حرف و کلام با آرمان های انقلاب آشنا کردند. شهید شهید خدا کرم رجب پور از جمله این شهدا به شمار می رود.

کد مطلب: ۴۶۴۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، نهاد امور تربیتی به عنوان نهادی برای حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزشهای انقلاب در مدارس در طی هشت سال جنگ تحمیلی با تقدیم 411 شهید، بار دیگر نشان داد که رسالتی بزرگ در عرصه آموزش و به ویژه پرورش روح انسانی برعهده دارد. از این رو روز 8 اسفند به همت والای شهیدان رجایی و با هنر در سال 57 به عنوان نهاد امور تربیتی در وزارت آموزش وپرورش رسمیت یافت و به نام روز امور تربیتی مورد تقدیر قرار می گیرد تا از شهدای این عرصه و نیز فعالان حوزه امور پرورشی و تربیت تقدیر به عمل آید.

روز امور تربیتی فرصت خوبی است برای معرفی شهدای این حوزه فرهنگی که با تقدیم خون خود، دانش آموزان را در عمل و نه در قالب حرف و کلام با آرمان های انقلاب آشنا کردند. در واقع بزرگداشت امروز از شهدای امورتربیتی نشانگر توجه ویژه به مقام شامخ همه ی شهدا به ویژه 5 هزار شهید آموزش وپرورش وخاصه 410 شهید امورتربیتی کشور عزیزمان ایران است.
در همین راستا، خبرگزاری پانا درصدد است با معرفی ابعاد شخصیتی شهدای امور تربیتی، آن ها را بیش از گذشته در قالب الگوهای رفتاری والا به دانش آموزان معرفی کند.
زندگی نامه شهید خدا کرم رجب پور
شهید خدا کرم رجب پور در تاریخ 5/5/1334در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. پدر شهید به حفاری چاه و قنات مشغول بود و گاهی نیز شهید را با خود می‌برد. مادر خانواده نیز قالی بافی می‌کرد. شهید در سال 1341 وارد مدرسه شد. او به ریاضیات و ورزش علاقه خاصی داشت همین امر باعث شد تا به اداره امور ورزشی بسیج فرخ شهر بپیوندد و در سال 1364 به عنوان کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش وپرورش استان منصوب شد. فردی بسیار با هوش فعال و مذهبی بود که دوستان وی او را شیخ می‌نامیدند. شهید با خواهر دوستش در سال 1360 ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند است. با آغاز جنگ تحمیلی شهید به میدان جنگ شتافت و در مناطق مختلف و عملیات‌های متعدد حماسه آفرینی کرد. ایشان در سال 65 کمی قبل از شهادتش به زیارت خانه خدا مشرف شدند وگویی در این خلوت با حق اجازه شهادت را گرفت. شهید پس از بازگشت از سفر حج عاشقانه تر از هر بار به جبهه اعزام شد و به عنوان معاون گردان امام سجاد(ع) در منطقه شلمچه در عملیات کربلای 5 به آرزوی دیرینه‌اش رسید و در صبحگاه 19/10/1365 بر اثر اصابت مستقیم تیر به جمجمه شربت سرخ شهادت را نوشید و به امام شهیدش پیوست.
وصیت نامه شهید
خداوند می‌فرماید: من جانشین شهید در خانواده‌اش هستم هر کس خانواده شهید را راضی نگه دارد مرا راضی نگه داشته و هرکس که آنها را به خشم آورد مرا به خشم آورد.
با سلام خدمت آقا امام زمان(عج) و ائمه و نایب بر حقش امام بت شکن.
همسرم امیدوارم که زندگی در کنار من به شما تلخ نگذشته باشد و اگر هم اینگونه بوده شما ببخش که شما از همه چیز برای من بهتر بودید. مرا حلال کن چون شما الگویتان حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) می‌باشد.
چند سفارش:
شما همسر عزیزم می‌دانی که چقدر دوستت دارم امید است که در قیامت ما با هم محشور شویم و هر دو کنار حضرت زهرا(س) و امیدوارم که صبر راپیشه خودسازی چنانکه حضرت زینب در کربلا با آن همه مشکلات ساخت شما هم باید بسازی و فرزندانمان را چنان تربیت کنی که در دین خدا یاری مخلص باشند.
نام دخترم را با اجازه خواهرم فاطمه بگذار چون فاطمه در تاریخ خیلی مظلوم است و اگر گذاشتید حق ندارید به صورتش سیلی بزنید.فرزندانم را به حوزه علمیه بفرستید که راه رستگاری در آغاز بیشتر و بهتر پیدا می‌شود. از مال دنیا چیز خاصی ندارم اگر هم هست در اختیار همسرم قرار می‌دهم تا فرزندانم را خوب بزرگ کند. همسرم کفیل و صاحب فرزندانم است. حقوقم را مانند گذشته سهم پدر و مادر را داده و بقیه را به فرزندانم بدهید تا احساس نکنند پدر ندارند.
پدرو مادرم حلالم کنید شما برای من بسیار زحمت کشیده‌اید اگر خدایی نکرده شما را ناراحت کردم مرا ببخشید. برادر و خواهرم از شما هم می‌خواهم مرا حلال کنید و انشاءا... اگر خدا پذیرا باشد شما را شفاعت خواهم کرد. از سهم خانه پدری که دارم برای همسرو فرزندانم. خانواده محترم بنده لطفا همسرم را نارحت نکرده و با فرزندانم طوری رفتار کنید که احساس بی پدری نکنند و اگر سراغ من را گرفت بگوئید به دیار عشق رفته.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار