معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت :

طراحی و تدوین اولین سند خوابگاه استاندارد دانشجویی در کشور

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: اولین سند خوابگاه استاندارد براساس نیاز دانشجویان، ضوابط و استانداردها در کشور تدوین و طراحی شده است.

کد مطلب: ۴۶۰۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا از خراسان شمالی، محمدرضا فراهانی در نشست خبری در بجنورد عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت خوابگاه ها در دانشگاه علوم پزشکی و سایردانشگاههای وزارت علوم از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه خوابگاه های استاندارد به معیشت دانشجویان می پردازد گفت: با ساخت خوابگاه های استاندارد بسیاری از نیازهای دانشجویان برطرف می شود .

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه ، 120 هزار نفرمتقاضی در خوابگاه های علوم پزشکی هستند افزود: به دلیل کمبود خوابگاه بیشتراز 75 هزار نفر پذیرش نداریم.

وی گفت: با توجه به ظرفیت اسمی خوابگاه ها در حد 45 هزار نفر است و هم اکنون بیش از ظرفیت دانشجو می پذیریم دکتر فراهانی ، مساحت خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور 700 هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: ه 300 هزار متر مربع آن فرسوده و 400 هزار متر باقیمانده نیز غیر استاندارد است .

وی تصریح کرد: در حال حاضر طراحی 20 خوابگاه جدید در دستور کار قرار دارد که با محقق شدن آن، نیازهای دانشجویان به خوابگاه مرتفع می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت عنوان کرد: 180 هزار دانشجو و سه هزار پزشک در طی یک سال در وزارت بهداشت تحصیل می کنند.

وی در ادامه نشست به آسیب های اجتماعی در بین دانشجویان اشاره داشت و افزود: در دانشگاه علوم پزشکی مراکز مشاوره فعال برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی ایجاد شده است .

فراهانی بیان کرد: طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر که در خصوص اعتیاد دانشجویان اعلام شده است، این آمار بسیار تأسف انگیز است و از این جهت اقدامات به صورت جدی‌تر پیگیری می‌شود.

وی افزود: طبق آمار انجام شده بیشترین مراجعه کنندگان در رابطه با اضطراب و افسردگی بوده است. معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت ،تعداد مراجعان به مراکز دانشجویی در سال های اخیر افزایش 50 درصدی ذکرکرد.

وی در بخش دیگر از سخنانش به وام های دانشجویی اشاره کردو گفت: با توجه به گردش مالی که در سال به دانشجویان علوم پزشکی پرداخت می‌شود ۷۰۰ میلیارد ریال است.

فراهانی افزود: امسال به ۴۷۷ دانشجوی علوم پزشکی خراسان شمالی یک میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال وام دانشجویی پرداخت شده است که این میزان اعتبار پرداختی برای ارائه کمک هزینه تحصیلاتی به دانشجویان پاسخگو نیست.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در خصوص د جشنواره نشریات دانشجویی که توسط وزارت علوم برگزار شد گفت: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به تعداد دانشجو رتبه اول در مشارکت داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار