استاندار مركزی خبر داد:

جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای دانشگاهی تحت نظر ادارات در استان مرکزی

خبرگزاری پانا: استاندار مركزی گفت: تا پایان سال جاری از ادامه فعالیت واحدهای دانشگاهی دادگستری، بازرسی، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر واحد های دانشگاهی تحت نظر ادارات دیگر در استان مرکزی جلوگیری خواهد شد.

کد مطلب: ۴۵۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی اكبر شعبانی فرد در نشست شورای هماهنگی دانشگاه های استان مركزی، افزود: موازی كاری وزارتخانه ها در تاسیس دانشگاه های موازی موجب هدر رفتن منابع انسانی ، تجهیزات و هزینه می شود.

وی با بیان اینکه مسوولان دانشگاه ها باید در راستای نیازمندی های استان و كشور استانداری را یاری كنند، ادامه داد: برای تربیت نیروی انسانی ماهر، وزارتخانه ها باید با دانشگاه های موجود و فعال كشور هماهنگی کنند و در این خصوص تربیت و پرورش مختصصان بخش های مختلف بر عهده واحدهای علمی و آموزشی است .

استاندار مرکزی اظهار داشت: پژوهش باید محور برنامه های آموزشی دانشگاه ها قرار گیرد چرا که پژوهش محوری موجب ارتقای جایگاه علمی كشور می شود.

شعبانی فرد با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران در رتبه هفدهم علمی دنیا قرار دارد و این موضوع بالاتر از برنامه چشم انداز توسعه است، تصریح کرد: تولید مقاله ها ی مختلف شاخص اندازه گیری در حوزه علمی است و در این زمینه دانشمندان و استادان دانشگاه های ایران در دنیا درخشیده اند .

وی بیان داشت: هم اکنون ایران در علم های مختلفی همچون هوا و فضا، دانش صلح آمیز هسته ای، سلول های بنیادین و پزشكی حرف های زیادی برای گفتن در دنیا دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار