شرکت های بزرگ دنیا سالانه چقدر خرج «لابی کردن» می کنند؟
شرکت های بزرگ بین المللی سالانه میلیون ها دلار صرف لابی گری می کنند تا موقعیت هایشان حفظ شود و در این میان سهم کمپانی های فعال در حوزه IT چشمگیر است.
به گزارش خبرگزاری پانا؛ لابی گری یکی از روش های پذیرفته شده و مرسوم در اقتصاد جهان و برخلاف معنای منفی که از آن در ادبیات ایران برداشت می شود، اقدامی متداول در مذاکرات و معاملات اقتصادی جهانی است.
بنابرگزارش مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است شرکت های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات در سال گذشته میلادی رقمی در حدود ۵۰ میلیون دلار صرف لابی گری کرده اند.
در میان این شرکت ها، گوگل با صرف حدود ۱۶.۶ میلیون دلار پیشتاز است.
فیس بوک با ۹.۸۵، آمازون با ۹.۰۷، مایکروسافت با ۸.۴۹ و اپل با ۴.۴۸ میلیون دلار در رتبه های بعدی قراردارند.
منبع:خبرآنلاین
ارسال دیدگاه