‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت:

دو سوم روستاهای گلستان با مشکل کمبود منابع آب مواجه‌اند

دو سوم روستاهای این استان با مشکل کمبود منابع آب مواجه‌اند و تنها برای تامین آب مطلوب در تابستان سال آینده این روستاها، به یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کد مطلب: ۴۵۱۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، مهدی شکیبافر در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: گلستان به رغم ظاهر سرسبز خود، چهارمین استان کشور به لحاظ بحران منابع آب پس از استان‌های بوشهر، کرمان و یزد است.

وی با بیان اینکه بیشتر روستاهای گلستان که با مشکل کمبود منابع آب مواجه‌اند در مناطق شمالی و شرقی این استان واقع هستند، گفت: به عنوان نمونه تنها 60 درصد روستاهای شهرستان گنبدکاووس که افزون بر 150 روستا دارد، از نعمت آب شرب سالم برخوردارند.

شکیبافر به برنامه ریزی و مطالعات انجام شده توسط شرکت آبفار گلستان برای تامین آب مورد نیاز روستاهای این استان برای تابستان 95 اشاره کرد و افزود: برای تحقق این برنامه‌ها به یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی همچنین به مصوبه 500 میلیون دلاری چندی پیش مجلس شورای اسلامی برای توسعه و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: سهم استان گلستان از این منابع قابل توجه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان هم چنین به برنامه ریزی‌های این شرکت برای استفاده از آب‌های غیر متعارف در پنج نقطه این استان خبر داد و گفت: یکی از این نقاط محدوده مجتمع آبرسای فجر شش در حوزه روستاهای "خیر خوجه، هوتن و کرند" شهرستان گنبدکاووس است.

شکیبافر، افزود: در این طرح و با توجه به وجود منابع آب شور در مناطق شمالی گنبدکاووس، دستگاه آب شیرین کن نصب خواهد شد.

هم اکنون استان یک میلیون و 850 هزار نفری گلستان، دارای یکهزار روستا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار